کشاورزی و دامداری

تات، میزبان نشست های تخصصی مرجعیت علمی در علوم کشاورزی و منابع طبیعی

ناظم نیوز: سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به اینکه برگزاری سلسله نشست های “مرجعیت علمی” می تواند نقطه عطف و گام آغازین پیشبرد نهضت مرجعیت علمی باشد گفت: سازمان تات میزبان نشست های تخصصی مرجعیت علمی در علوم کشاورزی و منابع طبیعی از سلسله نشست های تخصصی این همایش ملی است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت موضوع «مرجعیت علمی» در بیانات مقام معظم رهبری (مدّ ظلهّ العالی)گفت : طي دهه اخیر واژه «مرجعیت علمي» به‌ویژه در مجموعه های علمي مورد اشاره بوده و دیدگاه‌ها، رویکردها و تعابیر متعددی را در پی داشته است.
سید مجتبی خیام نکویی افزود: اصطلاح «مرجعیت علمی» نخستین بار توسط مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) در روز عید غدیر، ۲۹ دی ماه ۱۳۸۴ مطرح شد و به دنبال آن دستیابی به «مرجعیت علم و فناوری» در اسناد بالادستی نظام و سیاست‌های کلان کشور در حوزه علم، فناوری و نوآوری به شکل‌های مختلف اشاره شده است.
وی تاکید کرد: نگاه به مرجعیت در حوزه علم باید مبتنی بر نظریات و دیدگاه های بر گرفته از انقلاب اسلامی باشد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ، با اشاره به اینکه سازمان تات میزبان سری نشست های تخصصی مرجعیت علمی در علوم کشاورزی و منابع طبیعی در این همایش ملی خواهد بود، افزود: نخستین همایش ملی «مرجعیت علمی» در راستای تبیین و تدقیق مفهوم مرجعیت علمی و ارائه راهکارهای حصول آن در فضای علمی کشور ۲۹ آبان سال جاری برگزار خواهد شد و این نشست ها به منظور بهره مندی دیدگاه ها و نطریات و گرد هم آمدن تمامی ظرفیت های علمی، تخصصی دانشمندان صاحبنظران در حوزه های دانش، فناوری و هنر برگزار می شود.

خیام نکویی مرجعیت علمی: چیستی و چرایی، مرجعیت علمی در طیف ناهمگون حوزه‌های علمی و فناورانه: وجود تشابه و تمایز، ارکان جهت ساز مرجعیت علمی: پیش‌ران های تحول ساز، اولویت گذاری و شبکه سازی، مرجعیت علمی و نسبت آن با دیپلماسی علم و فناوری، چگونگی نقش‌آفرینی نظام‌های پشتیبان در تحقق مرجعیت علم، فناوری و نوآوری، بازخوانی پیشینه و گفتمان مرجعیت علمی در تمدن اسلامی را از محور های این همایش عنوان کرد.
گفتنی است، اولین نشست تخصصی مرجعیت علمی در علوم کشاورزی و منابع طبیعی یکشنبه ۲۱ آبان از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا