فوتبال ایرانورزش

10 بازیکن باارزش لیگ برتر فوتبال ایران به انتخاب ترانسفرمارکت

ناظم نیوز: لیست ارزشمندترین بازیکنان شاغل در فوتبال ایران و مقایسه آن با شنیده‌ها از ارقام جابجا شده در بازار نشان می‌دهد الزما گران‌ترین بازیکنان لیگ، ارزشمندترین نیستند.

با داغ شدن دوباره بازار نقل و انتقالات تابستانی، اخبار مربوط به بازیکنان شاغل در لیگ ایران جنبه‌های مختلفی پیدا کرده و همواره یکی از جذاب‌ترین مباحث در خصوص این بازیکنان، ارزش‌گذاری قیمتی آنهاست.
به خصوص در فوتبال ایران و با توجه به اینکه معمولا رقم دقیق قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی در سالیان گذشته (حتی با وجود شفاف‌سازی سرخابی‌ها مباحثی در خصوص پرداخت‌های جداگانه منتشر می‌شود) فاش نشده، اطلاع از قیمت‌گذاری تقریبی بازیکنان برای هواداران و دنبال‌کنندگان فوتبال ایران خالی از لطف نیست.
وبسایت ترانسفرمارکت به عنوان یک مرجع شناخته ‎شده در این زمینه، به ارزش‌گذاری بازیکنان فوتبال بر اساس شاخص‌های پیچیده و خاص پرداخته است و به طور مثال، عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن جهان را به صورت مشترک در اختیار ارلینگ هالند و کیلیان امباپه قرار داده است.
در همین رابطه، داده‌های ترانسفرمارکت، شاخص این ارزش‌گذاری قرار گرفته و در این مطلب، به بررسی لیست ده نفره گران‌ترین بازیکنان شاغل در لیگ ایران بر اساس ارزش‌گذاری این سایت مشهور می‌پردازیم؛
* محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)
مدافع ملی‌پوشی که به تازگی دوباره به پرسپولیس پیوست، با ارزش تقریبی دو میلیون یورو در وبسایت ترانفسرمارکت، گران‌ترین بازیکن لیگ برتر به شمار می‌رود. کنعانی که دو فصل گذشته را در الاهلی قطر پشت سر گذاشت، در بالاترین ارزش قیمتی دوران بازی خود قرار دارد.
* مهرداد محمدی (استقلال)
نخستین خرید استقلال برای لیگ بیست و سوم، ستاره ایرانی فصل گذشته السیلیه است که قیمت تقریبی او 1.5 میلیون یورو لحاظ شده است. محمدی که با حضور در استقلال یکی از بمب‌های نقل و انتقالات فوتبال ایران لقب گرفت، در سال 2021 بیشترین ارزش قیمتی خود را با عدد 2.7 میلیون یورو تجربه کرد.
* ریکاردو آلوز (تراکتور)
برترین پاسور لیگ بیست و دوم که از هواداران تراکتور لقب مهندس لیگ را دریافت کرده بود، با ارزش 1.5 میلیون یورویی، سومین فوتبالیست ارزشمند لیگ ایران به شمار می‌رود که در حال حاضر، بالاترین قیمت‌گذاری دوران بازی خود را تجربه می‌کند. ستاره‌ای که سابقه بازی در تمام رده‌های سنی پایه تیم ملی کشورش را در کارنامه دارد.
* مهدی ترابی (پرسپولیس)
وینگر موثر پرسپولیس که یکی از برترین بازیکنان فصل گذشته فوتبال ایران بود، در سایت ترانسفرمارکت 1.3 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده تا در رده چهارم این لیست قرار بگیرد. ستاره ملی‌پوش قرمزهای پایتخت در سال 2019، ارزش 1.5 میلیون یورویی را هم تجربه کرده بود.
* رضا اسدی (سپاهان)
خرید ملی‌پوش سپاهان برای لیگ بیست و سوم که به عنوان یکی از پرخواهان ترین بازیکنان فوتبال ایران به طلایی‌پوشان سپاهان پیوسته، در رده پنجم ارزشمندترین بازیکنان شاغل در لیگ ایران قرار دارد که ارزشی 1.2 میلیون یورویی برای او در نظر گرفته شده تا در بالاترین سطح قیمتی دوران بازی خود قرار بگیرد.
* امید نورافکن (سپاهان)
هافبک محبوب هواداران سپاهان که در میانه فصل گذشته قراردادش را تمدید کرد، دومین بازیکن ارزشمند ترکیب سپاهان و ششمین بازیکن شاغل در لیگ برتر به شمار می‌رود که هم‌قیمت با اسدی در این جایگاه قرار گرفته است. ستاره سابق استقلال هم در بالاترین سطح ارزش‌گذاری سالیان بازی خود قرار دارد.
* کوین یامگا (استقلال)
فوق ستاره فرانسوی استقلال به عنوان دومین بازیکن ارزشمند خارجی لیگ، در جایگاه هفتم این لیست جای گرفته است که ارزش تقریبی او در سایت ترانسفرمارکت، 1.2 میلیون یورو است تا بالاترین میزان قیمت‌گذاری خود در این سایت را تجربه کند. آچار فرانسه‌ای که نکونام به درخشش او در لیگ بیست و سوم حسابی دل بسته است.
* علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)
پرسروصدا‌ترین چهره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران در حالی طبق ادعای باشگاه پرسپولیس با قرارداد 14 میلیاردی در این باشگاه ماندنی شد که در سایت ترانسفرمارکت از ارزش تقریبی 1.2 میلیون یورو برخوردار است. گلر ملی‌پوش و تعیین‌کننده‌ای که در بالاترین قیمت‌گذاری دوران بازی، عدد 3.5 میلیون یورو را تجربه کرده بود.
* میلاد سرلک (پرسپولیس)
هافبک شماره ده پرسپولیس که ماندگاری‌اش در این باشگاه با اما و اگر همراه شده بود، در حالی قراردادش را تمدید کرد که در ترانسفرمارکت برای او ارزشی یک میلیون یورویی در نظر گرفته شده است. ستاره 28 ساله اصفهانی پرسپولیس، در گران‌ترین ارزش‌گذاری سال‌های بازی خود به سر می‌برد.
* شهریار مغانلو (سپاهان)
آقای گل دوره گذشته رقابت‌های لیگ برتر، در حالی آخرین فصل قراردادش با سپاهان را آغاز می‌کند که با یک میلیون یورو، دهمین بازیکن ارزشمند لیگ به شمار می رود. مهاجم 28 ساله طلایی‌پوشان که سومین بازیکن سپاهانی در لیست ده نفره ارزشمندترین بازیکنان لیگ به انتخاب ترانسفرمارکت قرار دارد، بالاترین قیمت‌گذاری در طول دوران بازی‌اش را تجربه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا