گردشگری

10 مقصد برتر گردشگری غذا در دنیا

می‌توان گفت این روزها غذاها به عنوان برند و نشان جهانی کشورها شناخته می شوند، به طور مثال وقتی نام پاستا را می‌شنوید کشور ایتالیا به ذهن متبادر می شود و یا نام کباب که کشور ایران سرآمد آن است.

ناظم نیوز: غذا به عنوان یکی از مهمترین بخشهای سفر محسوب می شود به همین خاطر امروز شاخه جدیدی از گردشگری به نام گردشگری غذا طرفداران زیادی پیدا کرده است. کشورهای توریستی رقابت شدیدی برای جذب گردشگران به واسطه ارائه غذاهای خاص در رستوران های خاص و گاهی عجیب دارند. اگر اهل خرید تورهای خارجی و سفر به سایر کشورها هستید و یا به فرهنگ غذایی سایر سرزمین‌های دنیا علاقه‌مندید در این مطلب از فاینداتور به معرفی بهترین کشورها برای شکم گردی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

1-سریلانکا | Sri Lanka
یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای خوردن انواع غذاها کشور سریلانکا می باشد. تنوع نژاد و فرهنگ مردم و همچنین طبیعت کشور زیبای سریلانکا بر غذاهای مردم این سرزمین تاثیر گذاشته به طوری‌که ممکن است یک غذا را در هر کدام از شهرهای سریلانکا با طمع های متفاوتی تست کنید. پیشنهاد می کنیم در سریلانکا خوردن انواع ماهی ها و سبزیجات تازه را از دست ندهید؛ زیرا میوه ها و سبزی های تازه در این کشور به نسبت ایران طعم متفاوتی دارند. پیشنهاد فاینداتور به مسافران سریلانکا غذای معروف فیش آمبول (fish ambul thiyal) است که از ترکیب برنج، سبزیجات تازه، ادویه کاری و فلفل تند تهیه می شود.

2- نیوزیلند | New Zealand
نیوزیلند یکی از بهترین مقاصد سفر و زندگی برای ایرانیان می باشد. جالب است بدانید بسیاری از مواد غذایی که پایه اصلی غذاهای ایرانی‌ها به شمار می‌آیند در این سرزمین یافت می شود. اما غذاهای محلی مردم نیوزیلند به واسطه موقعیت جغرافیایی آنها از گوشت تازه و انواع ماهی تهیه می‌گردد. در سفر به نیوزیلند می توانید انواع غذاهای دریایی را امتحان کنید. پیشنهاد فاینداتور این است که با خرید تور استرالیا کباب بره و سبزیجات تازه (Roast Lamb) را حتما امتحان کنید.

3- گرجستان | Georgia
اگر به ترکیه و یا کشورهای حوزه دریای مدیترانه سفر کرده باشید، می‌دانید که غذاهای مشترک زیادی بین این کشورها وجود دارد که هر کدام در عین شباهت مواد اولیه دارای طمع های مختلفی هستند. کشور گرجستان دارای متنوع‌ترین شکل غذاهای آسیایی- اروپایی است که با ذائقه ما ایرانی ها هم سازگاری دارد. برای مثال اگر تور گرجستان را خریداری کرده‌اید و قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، می توانید غذاهایی همچون خینکالی، چخبیلی، چاکاپولی را امتحان کنید اما غذای معروف گرجستان که طرفداران فراوانی دارد خاچاپوری است. این غذا از خانواده‌ی پیتزاها به شمار می‌آید که از تخم مرغ، پنیر و انواع سبزیجات معطر در آن استفاده می‌کنند. خاچاپوری را می‌توان به عنوان یک وعده‌ی غذایی مجزا و یا در کنار سایر خوراک ها نوش جان کرد. اگر علاقه‌مند هستید که بیشتر در رابطه با غذاهای گرجی بدانید مطلب بهترین غذاهای گرجستان را از دست ندهید.

4- آلمان | Germany
غذاهای آلمانی به پُر کالری و مغذی بودن مشهور هستند. انواع نان، سوسیس، نودل و سیب زمینی پای ثابت غذاهای آلمانی می باشند. در آلمان عادت غذایی مردم بیشتر به خوردن غذاهای گرم به‌خصوص در فصل سرما است. از انواع غذاهای آلمانی می توان به نوعی کتلت به نام (frikadellen)، خوراک گوشت (sauerbraten)، چیز کیک آلمانی، رولت گوشت (Rouladen) و دسر خوشمزه میوه (Rote grutze) اشاره کرد. در سفر به آلمان لذت خوردن غذاهای خوشمزه را از دست ندهید.

5- پرو | Peru
پرو یکی از کشورهای توریستی است که در سال 2015 به عنوان “برترین مقصد گردشگری غذا” معرفی شد. یک اصطلاح جالب در بین مردم کشور پرو وجود دارد؛ آنها معتقدند همه مردم پرو از کودکی سرآشپز هستند. مواد اولیه غذاهای این کشور شامل انواع آبزیان و گوشت می باشد به همین علت به غذاهای پرو لقب سوپر فودز را داده‌اند. در سفر به کشور پرو می توانید به خوبی تاثیر فرهنگ اقوام مهاجری مانند چینی ها، اسپانیایی ها، ژاپنی ها را در غذاهای روزانه احساس کنید. از جمله غذاهای محبوب کشور پرو از نظر گردشگران سالاد سبزیجات و پیش غذای محبوب کائوسا (ترکیب سیب زمینی، سبزیجات، گوشت و یا ماهی) هستند.

6- تایوان | Taiwan
یکی از مقاصد ایده‌آل و جذاب برای گردشگران در آسیا کشور تایوان است؛ اما توصیه می‌کنیم که در سفر به تایوان مراقب مواد اولیه‌ی به کار رفته در غذاها باشید چراکه ممکن است در آنها از خزندگانی که باب طبع اغلب ایرانیان نیست، استفاده کرده باشند. از جمله غذاهای خوشمزه و معروف تایوانی که پیشنهاد می‌شود امتحان کنید بیف نودل می باشد که همانطور که از نامش مشخص است ترکیبی از نودل و گوشت است، این غذا ترکیبی عالی دارد زیرا هم مغذی است و هم آب فراوانی دارد.

7-فیلیپین | Philippines
ترکیبی از انواع ماهی، برنج و میوه های استوایی پایه اصلی غذاهای فلیپینی را تشکیل می دهد. در غذاهای فیلیپینی از سرکه، سیر و سویا سوس به مقدار فراوان استفاده می‌شود. خوراک سینیگان (Sinigang)، بار بی کیو (Bar B.Q)، خوراک پاک بت (Pacbet)، اس کاب کیو (Scabecue) پیشنهادات غذاهایی فاینداتور به شما در سفر به فیلیپین می باشند.

8- تایلند | Thailand
اگر می خواهید کلکسیونی از غذاهای آسیایی را تجربه کنید تور تایلند را بخرید. ترکیبی از غذاهای چینی، مالزیایی، اندونزیایی و میانماری در فرهنگ غذایی مردم تایلند گردهم آمده‌اند. کاری سبز، خوراک مرغ، سیب زمینی و سبزیجات هیجان انگیز، سالاد پاپایا، ماهی و سس سویا ازجمله خوشمزه ترین غذاهای تایلندی به شمار می‌آیند.

9- ژاپن | Japan
اگر می خواهید سوشی را با بهترین کیفیت امتحان کنید همین حالا برای خرید تور ژاپن اقدام نمایید. گردشگران غذاهای ژاپنی را با سوشی (Sushi)، سوکیاکی (Sukiyaki) و تمپورا (Tempura) می شناسند. از جمله غذاهای خوشمزه که در ژاپن باید تجربه کنید شامل سوپ نودل Ramen، برنج کاری (Curry rice) و کاراگه (Karaage) هستند.

10- هنگ کنگ | Hong Kong
با سفر به هنگ کنگ به پایتخت غذایی آسیا سفر کرده‌اید. تنوع غذاهایی که در چین و وجود صدها رستوران در هنگ کنگ این شهر را به مقصدی توریستی و جذاب برای شکمگردان تبدیل کرده‌ است. اگر علاقه مند به شرکت در تورهای آشپزی هستید در هنگ گنک کلاس هایی یک روزه برای آشنایی با فرهنگ غذایی چینی برگزار می شوند. نان آناناسی (Pineapple Bread)، چایی شیر، نودل ریشکا (Rickshaw Noodles) و سوپ ونتون (Wontons) از جمله خوشمزه ترین غذاهای محلی هنگ کنگ می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا