کشاورزی و دامداری

خیام نکویی خبر داد؛ تدوین برنامه جامع تولید پنبه در کشور

ناظم نیوز: معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تدوین برنامه جامع تولید پنبه در کشور خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ سید مجتبی خیام نکویی گفت: برنامه جامع تولید پنبه در کشور تدوین شده است و امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های کشور برای تولید این محصول استفاده کنیم.

وی تولید بذر را یکی از ابزار‌های مهم خودکفایی دانست و افزود: موسسه تحقیقات پنبه در دو تا سه سال گذشته در زمینه تولید بذر خودکفا شده است و ارقامی را معرفی کرده که حداقل یک تن عملکرد بیشتر در هر هکتار و سازگاری با آب و هوای مناطق مختلف کشور دارند.

معاون وزیر و رییس سازمان تات، معرفی ارقام جدید را مهمترین رسالت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برشمرد و ادامه داد: باید از روش‌های نوین استفاده کنیم تا بتوانیم دراین زمینه پیشرو باشیم و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها می‌توانند ما را در این زمینه یاری کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم وزیر جهاد کشاورزی خودکفایی در ۵ محصول مهم و راهبردی پنبه، شکر، گندم، جو و برنج است، افزود: هم اکنون سالانه بین ۱۰ تا ۱۶ میلیون دلار برای واردات موادی مانند روغن و کنجاله خوراک دام خروج ارز داریم.

همچنین در این سفر دکتر خیام نکویی رییس سازمان تات به همراه رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، صابری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان از واحد آموزش شهید روحانی فرد شهرستان کردکوی بازدید به عمل آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا