اجتماعیجامعه،شهری

تامین و ارسال ۱۵۰ میلیارد ریال اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان توسط وزارت صمت

ناظم نیوز : مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور ارتباط با نهادهای حاکمیتی، از ارسال و تحویل اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان به ارزش بیش از 150 میلیارد ریال توسط زیرمجموعه‌های این وزارتخانه طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، مهدی محمدی‌فر در تشریح نحوه خدمت‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به هموطنان سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان، گفت: بلافاصله بعد از رخداد این حادثه، مقام عالی وزارت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این وزارتخانه و با هدف کاهش آلام و مشکلات مردم عزیز مناطق متاثر از سیل، دستور کمک‌رسانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این وزارتخانه را صادر کردند. لذا در کمترین زمان، هیاتی از وزارت صمت به منطقه اعزام و این هیات تلاش‌ها برای امدادرسانی به مردم شهرستان‌های دشتیاری، چابهار، نیکشهر و قصرقند را آغاز کردند.

وی افزود: هیات اعزامی بعد از دستور وزیر صمت، پنجشنبه هفدهم اسفندماه عازم منطقه شد و ابتدا در جلسه‌ای با اعضای ستاد بحران استان سیستان و بلوچستان شرکت کرد. در این جلسه بعد از احصای همه مشکلات، متوجه شدیم که مهمترین نیازهای فوری برای مردم مناطق آسیب‌دیده تامین اقلامی نظیر آب، غذا، پتو و زیرانداز است. لذا در اولین اقدام از محل منابع مالی شرکت گل‌گهر و شرکت ملی مس ایران مبلغ ۳۰ میلیارد ریال با هدف تامین نقدینگی و خرید آب و غذا به حساب هلال احمر استان و شرکت همیاری شهرداری‌های این استان واریز شد.

مشاور وزیر صمت در امور ارتباط با نهادهای حاکمیتی تصریح کرد: همچنین به واسطه مذاکراتی که از قبل با شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه وزارت صمت با هدف تعجیل و سرعت‌دهی در خدمت‌رسانی به مردم مناطق گرفتار سیل صورت گرفته بود، شرکت فولاد مبارکه اصفهان به وسیله ۳ دستگاه تریلر، اقلامی به شرح ۷۷۴۰ تخته پتو، ۱۰ هزار متر موکت، بیش از ۵۰ هزار پرس غذای آماده و متنوع و … به منطقه ارسال و در اختیار نهادهای مسئول قرار داد.

وی گفت: جدای از این موارد، طبق هماهنگی که از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته بود، در مجموع تعداد حدود ۹۰ هزار بطری آب آشامیدنی ۱٫۵ لیتری، ۴۴ هزار قوطی کنسرو ماهی، ۱۵۰۰ تخته پتو، یک هزار تخته روفرشی نیز تحویل ستاد اجرایی حضرت امام (ره) مستقر در مناطق سیل زده شد تا در مناطق مختلف تحت تاثیر سیل توزیع کند.

محمدی‌فر با تاکید براینکه هیات اعزامی وزارت صمت به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان نظارت دقیقی بر نحوه توزیع این اقلام هم داشت، اظهار کرد: نکته بسیار مهم در بحث کمک‌های ارسالی به این مناطق، نظارت دقیق بر نحوه توزیع نیازهای مردم عزیز سیل‌زده بود که در این زمینه هم به صورت میدانی نظارت‌هایی مستمری انجام شد و هم مطمئن ‌شدیم که حتی دورافتاده‌ترین روستاهای آسیب‌دیده هم از این امکانات در جهت رفع بخشی از نیازهای خود بهره‌مند شوند.

وی یکی دیگر از خدمت‎رسانی‌های مجموعه وزارت صمت را تامین ماشین‌آلات سنگین برای امدادرسانی به مناطق سیل‎زده استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: بر این اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌های اداره کل صمت استان، تعداد ۸۳ دستگاه ماشین آلات سنگین اعم از ۴۵ دستگاه لودر، ۵ دستگاه بیل مکانیکی، ۲۷ دستگاه کامیون کمپرسی، ۲ دستگاه کمرشکن، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه تریلی و ۲ دستگاه وانت مزدا از محل بخش خصوصی با هدف کمک‌رسانی به مردم در مناطق سیل‌زده شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، دشتیاری و چابهار در اختیار فرمانداری‌های این شهرستان‌ها قرار گرفت.

وی گفت: به لطف خدا طی روزهای اخیر با تلاش مجموعه وزارت صمت کمک‌های بسیار خوبی به منطقه ارسال و توزیع شد و امیدواریم که هرچه زودتر مردم آسیب‌دیده این استان به زندگی عادی بازگردند.

مشاور وزیر صمت در امور ارتباط با نهادهای حاکمیتی در پایان تاکید کرد: وزارت صمت با توجه به تنوع فعالیت‌های خود و همچنین منابع و امکاناتی که در اختیار دارد، همواره در زمان بروز حوادث و سختی‌ها وظیفه خود می‌داند در کنار مردم آسیب دیده باشد. ما امیدواریم هیچوقت شاهد چنین حوادثی نباشیم اما مردم عزیز کشور اطمینان داشته باشند که در شرایط سختی و بحران این وزرارت‌خانه با همه توان و امکانات خود، آماده خدمت‌رسانی به آن هاست و این را از جمله مسئولیت‌ها و وظایف خود می‌دانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا