استانها

نفوذ سامانه بارشی به غرب اصفهان از سوم دی/ دما روند کاهشی دارد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از نفوذ یک سامانه ناپایدار بارشی به نیمه غرب استان از شامگاه جمعه سوم دی ماه خبر داد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ناظم نیوز اظهار داشت: افزایش ابر از عصر جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار بارش زا به غرب استان آغاز می‌شود و بارش‌های پراکنده غرب و شمال اصفهان را شامگاه جمعه و به تدریج روز شنبه فرا می‌گیرد.

او افزود: شدت بارش‌های این سامانه برپایه الگوهای هواشناسی، خفیف و پراکنده خواهد بود مگر اینکه فعالیت امواج تقویت شود که در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان همچنین به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از سمیرم با پنج میلیمتر و دهاقان و مبارکه با یک میلیمتر بوده ضمن اینکه بارش‌های کمتر از یک میلیمتر نیز از سایر مناطق استان گزارش شده است.

هنرمند با بیان اینکه امروز و فردا پنجشنبه جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است، ادامه داد: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن به دمای صفر درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای هشت درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا