استانها

نگرانی و ناراحتی علما از گرانی و رنج و فشار آن بر مردم

قم- آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم امروز از گرانی در رنج و فشارهستند و این سبب نگرانی و ناراحتی علما را فراهم نموده است، گفت: شناخت وظیفه و مسئولیت پذیری وظیفه مهمی است.

به گزارش خبرگزاری ناظم، آیت الله نوری همدانی در دیدار با استاندار همدان با بیان اینکه مردم امروز از گرانی در رنج و فشار هستند و این سبب نگرانی و ناراحتی علما را فراهم نموده است، گفت: شناخت وظیفه و مسئولیت پذیری وظیفه مهمی و نیز شناخت دشمنان اسلام و انقلاب، مسئله مهمی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه شغل مسئولین یک امانتی است که به آنها سپرده شده و آنها در برابر میلیون‌ها انسان مسئولیت دارند، افزود: امروز دشمنان انقلاب با تمام امکانات بر علیه نظام جمهوری اسلامی دست به کار شده و هرگز دست از دشمنی و فتنه انگیزی بر علیه انقلاب و ملت رشید ایران بر نداشته، لذا باید مطابق با این شرایط در صحنه حاضر شده و وظیفه خود را به انجام برسانیم.

وی بعثت پیامبر اکرم (ص) در منطقه جاهلی جزیرة العرب را معجزه دانستند و با اشاره به مناظره امام رضا (علیه السلام) با علمای ادیان در خراسان، ادامه داد: امام رضا (ع) در اثبات حقانیت پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «او فردی یتیم بود، از نظر مالی هم فقیر بود و هیچگاه نزد معلم درس نخوانده است». چنین شخصی قرآن را دریافت کرد و خداوند اینگونه حکمت و قدرت خود را نشان می‌دهد و بر این اساس، روز میلاد پیامبر اکرم (ص) روز بزرگ و باعظمتی است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه هر شخصی که مسئولیتی دارد باید به کار خود نه از جنبه امرار معاش، بلکه از جنبه خدمت به مردم نگاه کنند، گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ الهی، توفیق خدمت به مردم با ضرورت توجه به مردم به عنوان ستون دین است و لازم است به این مردم فداکار که در ۸ سال دفاع مقدس فداکاری کردند، توجه کرده و اسباب آسایش و رفاه نسبی آنها را فراهم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا