گردشگری

رشد ۱۳ درصدی ظرفیت اسکان تابستانی در خراسان رضوی

مشهد- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: میزان ظرفیت آماده شده برای اسکان تابستانی نسبت به سال ۱۳۹۸، رشد ۱۳ درصدی داشته است.

به گزارش ناظم نیوز یوسف بیدخوری اظهار کرد: ۲۸۰ هزار نفر- شب ظرفیت اسکان تابستانی برای مسافران و زائران در این استان فراهم شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: ظرفیت اسکان واحدهای رسمی امسال شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بومگردی به میزان ۴۶ درصد بیشترین درصد از کل ظرفیت اسکان را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: علاوه بر واحدهای رسمی، واحدهای اسکان موقت شامل مراکز اسکان شهرداری، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، مدارس و آموزشگاه‌های آموزش و پرورش، زائرسراهای ارزان قیمت و مراکز اقامتی سپاه و مهمانسراهای دولتی و نیز واحدهای اسکان اضطراری شامل سالن‌های ورزشی و مساجد امکان اسکان مسافران را دارند.

بیدخوری گفت: در ایام خاص مانند نوروز، ایام عید سعید فطر، ایام دهه آخر ماه صفر و ایام عاشورا و تاسوعای حسینی با توجه به احتمال افزایش ورود مسافر میزان اسکان از طریق جبران در بخش اضطرار تا ۷۰ درصد قابل افزایش خواهد بود و به این ترتیب ظرفیت ۲۸۰ هزار نفری اسکان تابستانی امسال در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری قابل افزایش تا ۵۰۰ هزار نفر- شب است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر در امسال و نیز ظرفیت‌های آماده شده برای پذیرش مسافران، رشدی ۱۲ درصدی در میزان اقامت نسبت به سال ۱۳۹۸ را شاهدیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا