تجارت

مدیریت آب و گردشگری بررسی می شود

ناظم نیوز: «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» در یک نشست تخصصی بررسی می شود.

به گزارش ناظم نیوز، نشست تخصصی «آب و گردشگری در ایران» با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی و «گروه دانش بنیاد آشیان» روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار می‌شود. «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث شرکت‌کنندگان در نشست خواهد بود.

محمود ضیایی، دبیر این رویداد علمی، در تشریح دلیل برگزاری این نشست گفت: توسعه گردشگری به طور مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد. امروزه گردشگری یکی از مصرف کنندگان اصلی منابع آبی است، لذا استفاده بهینه از این منابع مشترک، لازمه توسعه پایدار گردشگری در ایران است و بدین سبب حکمروایی آب، به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. در واقع موقعیت جغرافیایی و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، اهمیت مبحث مدیریت آب در گردشگری را دوچندان کرده است.

ضیایی با تأکید بر اینکه با توجه به قرار گرفتن ایران در کمربند بیابانی جهان و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، مدیریت آب در گردشگری اهمیت دوچندانی یافته است، ابراز امیدواری کرد نکته نظرات علمی، تجربی و سخنان شرکت کنندگان این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور بینجامد.

مجید لباف خانیکی، عضو هیئت علمی دانشگاه نزوی عمان و پژوهشگر حوزه نظام‌های بومی مدیریت منابع آب، مصطفی طالشی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران و پژوهشگر حوزه برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه منابع آبی، علی رحیم پور عضو انجمن متخصصان گردشگری ایران و آرمین نوربخش مؤسس و مدیرعامل خانه آب ایران، دیگر سخنرانان این نشست تخصصی خواهند بود.

این نشست روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت: ۱۶ الی ۱۸ در آدرس https://www.skyroom.online/ch/ashiaan_2022/water-tourism برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا