اقتصادی

بازار سهام صعودی است /رشد ۳۴۶۱ واحدی شاخص کل

ناظم نیوز: شاخص کل بازار بورس تهران با سه‌هزار و ۴۶۱ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش ناظم نیوز، معاملات امروز بازار سهام نشان می‌دهد بیش از هشت میلیارد و ۷۰۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۳ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال و در بیش از ۵۵۳ هزار و ۶۶۲ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از پنج میلیارد و ۲۴۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۹۶ میلیارد ریال و در ۳۳۴ هزار و ۴۸۹ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۶۵۷ واحد افزایش به ۳۳۰ هزار و ۳۱۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۳۷ واحد رشد به ۲۰۶ هزار و ۹۰۶ واحد رسید.

علاوه بر این در بین همه نمادها، پتروشیمی نوری (نوری) با ۴۸۶ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۷۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۰۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۹۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۱۶ واحد، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با ۱۵۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۴۴ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۴۳ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۸۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۷۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با ۸۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۰ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۶ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، بانک ملت (وبملت)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا