تجارت

ظرفیت پذیرش گردشگر در ۸ استان کامل شد

مدیر کل گردشگری داخلی از تکمیل شدن ظرفیت اقامتی ۸ استان کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد ما جایگزین کردن شهرهایی است که در آنها هنوز ظرفیت اقامتی وجود دارد.

به گزارش ناظم نیوز، مصطفی فاطمی مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در نشست خبری ستاد سفرهای نوروزی که امروز در سالن فجر ارگ آزادی برگزار شد، گفت: در حال حاضر ظرفیت مراکز اقامتی مجاز استان‌ها را احصاء کرده‌ایم و می‌دانیم چه حجمی مسافر در استان‌ها وجود خواهد داشت. استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و گیلان و مازندران، هرمزگان و یزد ظرفیت اقامتی شأن بیشتر از ۸۰ درصد گزارش شده است. توصیه ما برای انجام سفرهای نوروزی به برخی از شهرهای استان‌های گردشگری به عنوان شهرهای جایگزین است.

وی افزود: استان‌های گردشگر پذیر با حجم زیادی از سفرها در نوروز مواجه می‌شوند اما مراکز اقامتی برخی از شهرها کمتر رزرو شده است. توصیه ما سفر به این شهرهاست. چون هم ظرفیت اقامتی در آنها وجود دارد و هم می‌توان از جاذبه‌ها بهتر بهره گرفت. استان‌های البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و کرمان. استان تهران جزو استان‌هایی است که پایین‌ترین رزرو مراکز اقامتی در نوروز را دارد و می‌تواند بهترین فرصت برای گردش باشد.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم ظرفیت‌های اسکان را در کشور به حداکثر برسانیم. کرونا همراه مردم در سفرهای نوروزی است اما این را هم باید در نظر بگیریم که مردم دو سال است به سفر نرفته‌اند و از تأسیسات گردشگری هم استفاده نشده است. بعد از عید هم ماه رمضان را در پیش خواهیم داشت. بسیاری از این مراکز نیاز به مرمت و بازسازی داشته‌اند. بنابراین سعی شده از همه امکانات برای نوروز استفاده شود.

امدادرسانی به خودروهای آفرود

فاطمی تصریح کرد: ۲۲۵ قطار مسافربری با ۲۲۴ هزار صندلی و ۲۶ هزار صندلی پرواز، ۱۲۴ هزار ظرفیت اسکله گردشگری، ۲۸۴۰ ظرفیت شناور گردشگری و ۱۴ هزار صندلی اتوبوس در کنار سایر مجموعه حمل و نقل عمومی خدمات رسانی می‌کنند. کانون اتومبیل رانی و جهانگردی نیز اپلیکیشن خود را راه اندازی کرده است و می‌تواند به راحتی و در کمترین زمان امدادرسانی به خودروها را انجام دهد. همچنین ۸۹۰ پایگاه امداد خودرویی در کشور داریم. ضمن اینکه برای اولین بار امدادرسانی به خودروهای آفرود در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه یحیی نقی زاده مدیر کل نظارت، ارزیابی خدمات گردشگری تأکید کرد: بازدیدهای میدانی از تأسیسات گردشگری انجام شده است. نظارت‌ها بر نوع آمادگی و نرخ‌های مصوب و اطمینان از اجرای پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون عوامل خدمات رسان انجام شده است. برای اولین بار اکیپ‌های تخصصی را برای نظارت در این حوزه اعزام کردیم. امروز اولین گروه به استان‌ها اعزام می‌شود تا به صورت مستقیم شکایاتی که مردم مطرح کردند را به صورت نامحسوس نظارت کنیم. اقدامات ما شامل ارزیابی، تحلیل و اعمال مقررات در حوزه تأسیسات گردشگری است.

تفاهمنامه ای با یکی از اپراتورهای تلفن همراه

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت گردشگری و یکی از اپراتورهای تلفن همراه امضا شد. این تفاهم‌نامه که به مدت پنج‌سال اعتبار دارد، خدمات مورد نیاز گردشگران را در قالب‌های مختلف تهیه و توزیع می‌کند. در این باره همچنین معاون گردشگری گفت که ما نیازمند توسعه زیرساختهای ارتباطی گردشگری هستیم این شرکت نیز در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی در این حوزه به گردشگری کمک می‌کند.

قائم مقام این شرکت نیز گفت که پلتفرم‌های لازم برای گردشگری و تعامل با بخش‌های وزارت خانه ایجاد خواهد شد تا گردشگران و هم وطنان بتوانند از سرویس‌های مد نظر وزارت به صورت آنلاین استفاده کنند. این موضوع شامل هر سرویس هوشمند دیجیتال و یا سیم کارت‌هایی برای گردشگران خواهد بود. وی ادامه داد: در حال حاضر گردشگران زمانی که به ایران می آیند با تعرفه متفاوت سیم کارت دریافت می‌کنند که این نرخ و بسته‌ها با بقیه افراد متفاوت است. ما در حال تعامل هستیم تا بدانیم از چه راه‌هایی می‌توان مشکل احراز هویت گردشگران ورودی را برای دریافت سیم کارت حل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا