تجارت

ايرج راد دنباله‌روي زنده‌ياد جعفر والي

ناظم نیوز: هرچند جعفر والی قبلا هم نمایشنامه در گوش سالمم زمزمه‌ کن، را اجرا کرده بود ولی این متن جاذبه‌ای برای او داشت که می‌خواست برای سومین بار آن را روی صحنه بیاورد. با این حال فرشته مرگ، این فرصت را از او گرفت. اما حالا ایرج راد قصد دارد این پروژه نیمه‌تمام را به سرانجام برساند.

ایرج راد، چهره كهنه‌كار و شاخص عرصه تئاتر كه سالهاست به عنوان يكي از برترين هنرمندان اين عرصه و از اساتيد شاخص آن به شمار مي‌رود، بعد از مدتی دوری از عرصه کارگردانی تئاتر حالا در نظر دارد با اجرای نمایش در گوش سالمم زمزمه کن، پروژه نیمه‌کاره زنده‌ياد جعفر والی را به نتیجه برساند. این بازیگر تئاتر که در زمینه کارگردانی هم صاحب تجربه است، سال‌ها پیش قرار بود در نمایش در گوش سالمم زمزمه کن، به کارگردانی زنده‌یاد جعفر والی، هنرمند باسابقه تئاتر بازی کند ولی در مقطع تمرین این نمایش، والی دچار بیماری شد و با درگذشت او، اجرای این اثر نمایشی میسر نشد. با این حال این پروژه برای ایرج راد تمام نشد و سال گذشته به انگیزه سالروز درگذشت جعفر والی از ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه همین نمایش را در جلسات نمایشنامه‌خوانی خانه تئاتر روخوانی کرد. در اجرای این نمایشنامه‌خوانی سعید امیرسلیمانی دیگر بازیگر پیشکسوت تئاتر نیز راد را همراهی کرد. حالا قرار است این نمایش با بازی راد و امیرسلیمانی در قالب اجرای عمومی روی صحنه برود.
ايرح راد که به تازگی متن این نمایش را برای دریافت مجوز اجرا به شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی ارایه کرده، امیدوار است این اثر نمایشی را بعد از ماه رمضان روی صحنه بیاورد. ایرج راد که مدتی است دغدغه اجرای این نمایش را دارد، پیش از این هم گفته است که این نمایش را با همان نگاهی که والی در تمرین‌ها داشت، اجرا خواهد کرد.
نمایش در گوش سالمم زمزمه کن، نوشته ویلیام هنلی، نویسنده معاصر انگلیسی و موضوع آن درباره 2 پیرمرد مهاجر است که قصد دارند خودکشی کنند، اما تصمیم می‌گیرند از آخرین روز زندگی‌شان کاملا لذت ببرند. زنده یاد جعفر والی این نمایشنامه را برای اجرا اقتباس و ایرانیزه کرده بود.
زنده‌ياد جعفر والی قبلا دوبار این نمایشنامه را به صحنه برده بود که در هر 2 اجرا خودش به عنوان یکی از 2 پیرمرد نمایش بازی می‌کرد و بازیگران دیگر هم یک بار عزت‌الله انتظامی و بار دیگر جمشید مشایخی بودند، اما در این اجرای جدید قصد داشت، تغییراتی را نسبت به گذشته داشته باشد. او اواخر آبان‌ماه سال ۹۵ در یکی از روزهایی که جعف به دلیل آلودگی هوای تهران و ناراحتی قلبی چندان سرحال نبود، خبر داد که قصد دارد نمایشی را در جشنواره تئاتر فجر به صحنه ببرد.این اجرا البته هرگز به نتیجه نرسید و حالا ایرج راد تلاش می‌کند پروژه نیمه‌تمام والی را به سرانجام برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا