آموزش و پرورش

تهیه کاغذ ایرانی برای کتب درسی اقدامی ستودنی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: اقدام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در تهیه کاغذ ایرانی ستودنی و شایسته تقدیر است.

به گزارش ناظم نیوز، علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در خصوص تحول و بازطراحی با توجه به مأموریت‌های پیش رو است و ناظر به همین موضوع، طرح‌واره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه، با نگاه تحولی طراحی شد و همچنان در حال تکمیل فرآیند تحول هستیم و امروز می‌توانیم بگوییم که کلیت طرح‌واره آماده ارائه شده و منتظر اعتباربخشی به آن هستیم.

وی افزود: ما معتقدیم این نظام‌واره شایستگی‌های مشترک، می‌تواند پایه تحول باشد.

لطیفی به آغاز طرح نیازسنجی تربیتی اشاره کرد و گفت: نگاه ما در برنامه‌ریزی آموزشی ناظر به نیازهای دانش‌آموزان و معلمان و آینده نظام تعلیم و تربیت کشور می‌باشد و امیدواریم در این راستا طرح‌های بزرگ‌تر و جامع‌تر را تولید کنیم.

وی با اشاره به سامانه نظرسنجی که به آدرس https://nazar.roshd.ir/ فعال می‌باشد افزود: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان، معلمان، فرهیختگان و نخبگان مراجعه نموده و اقدام به ثبت نظرات و ارائه دیدگاه‌های خویش پرداخته‌اند که کارشناسان سازمان با دریافت و تحلیل این نظرات، آن را در فرایند تألیف کتاب‌های درسی مد نظر قرار می‌دهند.

لطیفی با اشاره به طرح‌واره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه گفت: نگاه تحولی در این طرح مبتنی بر جدول عناوین دروس بوده و تلاش می‌کنیم تا بازطراحی متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان را در این طرح لحاظ کنیم. در تلاش هستیم زمان آموزش را اصلاح کنیم. بازطراحی در این موضوع با توجه به جدول عناوین دروس متوسطه دوم در دست اقدام است.

لطیفی ادامه داد: در اقدامات جاری بنا داریم پایشی درباره تصویر ذهنی دانش‌آموزان در راستای جذاب‌سازی و شوق‌انگیزی کتاب‌های درسی انجام دهیم و امیدواریم در سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ شاهد اولین ثمرات این نقشه راه باشیم.

وی در پایان، یادآور شد که کتاب‌های درسی سال تحصیلی پیش رو با استفاده از کاغذ ایرانی بوده و هم‌اکنون فرایند ثبت سفارش کتب درسی میان پایه‌ها در حال انجام است. از پنجم تیرماه تا دهم شهریور ماه ۱۴۰۲ بازه ثبت نام پایه‌های ورودی (اول ابتدایی، هفتم و دوم متوسطه) است و ثبت سفارش از درگاه https://irtextbook.ir/ صورت خواهد گرفت.

در این دیدار رضامراد صحرایی ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: اقدام سازمان در تهیه کاغذ ایرانی ستودنی و شایسته تقدیر است. همچنین تولید و بارگذاری نزدیک به ۱۰ هزار عنوان رمزینه در کتاب‌های درسی حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا