آموزش و پرورش

برگزاری هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر برگزاری هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف شناسایی استعدادها و فعالیت های اثربخش در تولید اسباب بازی تأکید کرد.

به گزارش ناظم نیوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی‌اکبرزاده در نشست خبری هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مانند دوره‌های پیشین این جشنواره بستری فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان اسباب‌بازی محصولات خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با رویکردی متفاوت نسبت به جریان تولیدات ایرانی برگزار می‌شود، بیان کرد: در داوری اولیه، ۵۷۶ محصول مورد بررسی قرار گرفت که این تعداد بیش از دو برابر محصولات ثبت شده در بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به شناسایی استعدادها و فعالیت‌های اثربخش در حوزه اسباب‌بازی می‌پردازد و با دعوت از تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایرانی و ایجاد فضای رقابتی سازنده و هدفمند، محصولات برتر تولید شده در بازه زمانی شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ را داوری کرده و منتخبان بخش‌های مختلف را در روز دوشنبه ۲۳ اسفند معرفی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره، محصولات بر اساس شاخص‌های بهترین تصویرسازی و گرافیک، بسته‌بندی، کیفیت چاپ، کیفیت چوب، کیفیت پلیمری، کیفیت فلزی، کیفیت پارچه، کیفیت مواد ترکیبی، برترین محصولات سازه و جورچین، برترین محصولات شبیه‌ساز دنیای واقعی و برترین سرگرمی حسی و حرکتی داوری شده است.

علی‌اکبرزاده با اشاره به حامیان هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اظهار کرد: ستاد گسترش فناوری‌ها و علوم شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با معرفی نمایندگان خود محصولات را در دو بخش ویژه اسباب‌بازی‌های فکری، شناختی و اسباب‌بازی‌های مروج فرهنگ حمل و نقل ترافیکی داوری کردند. همچنین امسال شورای نظارت نیز تقدیر ویژه‌ای از تولیدکنندگان منتخب خواهد داشت.

علی‌اکبرزاده ادامه داد: چهار نشست تخصصی بخش علمی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برگزار خواهد شد و در این نشست‌ها، متخصصان مطرح بین‌المللی از کشورهای آلمان، بلژیک، دانمارک، لهستان، سنگاپور و هندوستان به ارائه جدیدترین دستاوردها و پژوهش‌های علمی خود در زمینه صنعت اسباب‌بازی خواهند پرداخت.

وی افزود: «اسباب‌بازی‌های شناختی / نگاهی بر بنیادی‌ترین کارکردهای اسباب‌بازی در جریان رشد»، «استانداردهای اسباب‌بازی / چالش اسباب‌بازی خوب در نگاه حداقل‌های کیفیت»، «بازارهای جهانی، افق پیش‌رو / مروری بر مهم‌ترین چالش‌های جهانی شدن و صادرات» و «تحولات فرهنگی و آثار آن در اقتصاد فرهنگ و اسباب‌بازی / آینده صنعتی‌ترین کالای فرهنگی» عنوان‌های این چهار نشست است.

مدیرعامل کانون با اشاره به اهدای نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی گفت: امسال نیز مانند دوره‌های گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم تقدیر از برگزیدگان اسباب‌بازی ایرانی، نشان اسباب‌بازی‌های برتر به تولیدکنندگان با کیفیت اهدا خواهد شد. این نشان تأییدی بر کیفیت و شاخص بودن محصول خواهد بود و اسباب‌بازی‌های منتخب را در فروشگاه‌ها متمایز می‌کند.

وی اظهار کرد: مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاهی از برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی و تولیدات منتخب را به نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگاه از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ اسفند برپا خواهد شد و ظرفیت و توانمندی اسباب‌بازی‌های ایرانی را نمایش می‌دهد. همچنین در اردیبشهت‌ماه سال ۱۴۰۱ همزمان با ماه مبارک رمضان در نمایشگاهی که از افطار تا سحر برپا می‌شود فروش محصولات تولیدی را خواهیم داشت. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند این محصولات را از فروشگاه اینترنتی کانون پرورش فکری به نشانی shop.kpf.ir مشاهده و تهیه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا