کشاورزی

با شعار «برای ایران عزیز» مانور برداشت غلات در استان همدان برگزار شد

پایگاه خبری ناظم نیوز: یکی از فاکتورهای مهم و درخور توجه روابط عمومی ها، همراهی و همگاهی و به اشتراک گذاشتن و مورد نقد و بررسی قرار دادن عملکرد آن سازمان است و در این بین بهره گیری از ساز و کارهای خلاقانه ، تغییر در نگرش و رفتار یکی دیگر از فاکتورهای موجود در نمایان شدن عملکرد هر سازمان بشمار می رود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از پایگاه خبری Da1news، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با در نظر گرفتن وظایف اصلی خود و نگاه به آنچه که در پیش گفته شد و همچنین همراه و همگام کردن رسانه ها استانی در اطلاع رسانی دقیق از عملکرد و برنامه های انجام شده و پیش رو، تور رسانه ای بازدید از توانمندی های ناوگان برداشت غلات را در روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ را برنامه ریزی و اجرا کرد.
حضور حداکثری رسانه های استان همدان در این مانور، مبین ارتباط صحیح، پیگریانه و دوسویه بین سازمان و رسانه های فعال ( خبرگزاری ها، رسانه های مکتوب و برخط) است.

روستایی با ۴۰۰ کمباین


جالب است که بدانید روستای حسن قشلاق از توابع بخش صالح آباد شهرستان بهار دارای ۴۰۰ کمباین بوده و تنها روستایی است که در ایران این حجم از کمابین را در خود داشته و به همان میزان بیشترین میزان تولید و برداشت گندم در استان همدان را دارد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ما، اهمیت این منطقه هم در تولید و برداشت گندم و هم حجم ناوگان برداشت غلات در روستای حسن قشلاق موجب شد که تور رسانه ای مانور ناوگان برداشت غلات استان همدان با حضور دکتر بهراملو رئیس سازمان جهاد کشاورزی، عبدالحسین خوانساری رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی استان، عبدالحسین اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین امامان جماعت مساجد؛ نماینده کماین داران و همچنین تولیدکنندگان ادوات و ماشنی آلات کشاورزی برگزار شود.

کنترل و کاهش ضایعات با کالیبراسیون ناوگان برداشت


دکتر رضا بهراملو، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با حضور در تور رسانه ای ناوگان برداشت غلات استان همدان گفت: گندم محصولی استراتژیک و غذای غالب جامعه است و با بالا بردن تولید گندم می توانیم کشور را به خودکفایی رساند از تصمیم گیریهای سیاسی بین المللی به دور کنیم.
بهراملو گفت: استان همدان۵۰ درصد از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: ضایعات محصولات بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رقم بزرگی است که کاهش آن با دستگاه‌های مکانیزه و تنطیم کمباین‌ها و کالیبرزه آنها در مزارع قابل کنترل است.
وی در ادامه افزود: اگر حتی ضایعات را یک درصد فرض کنیم، بیش از هشت میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد می شود.
بهراملو گفت: گندم ریزی از کامیونها در جاده ها نیز یکی از دلایل خسارت به کشاورزان است که باید با راهکارهای کارشناسی مانع از هدر رفت محصول شد.
در این مانور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان جهت مرتفع کردن مسائل و مشکلات کمباین داران گفت: در صدور گواهینامه ویژه برای رانندگان کمباین را با راهنمایی و رانندگی جلساتی خواهیم گذاشت و راههایی برای اخذ سریعتر گواهینامه ویژه بیابد.
وی در ادامه گفت: موضوع بیمه کردن کشاورزان و رانندگان کمباین ها را پیگیری می کنیم تا این عزیزان در آینده با مشکل مواجه نشوند.

صادر کمباین به روسیه


امین خاوری دهقان، نماینده مجموعه ماشین برزگر که در تولید و ساخت کمباین فعالیت دارد با حضور در این مانور گفت: یکی از اقدامات خوب جهاد کشاورزی استان همدان تدوین نقشه راه برای آینده کشاورزی استان است.
خاوری دهقان گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که در بازار بین الملل ۱۵ کارخانه کمباین سازی وجود دارد که دو تولید کننده مهم آن در ایران بوده و ما توانسته ایم با شرکت در نمایشگاه روسیه، قرارداد فروش ۲۵ دستگاه کمباین برداشت گندم به کازان روسیه انجام و تحویل دهیم.
بر پایه این گزارش، سخنرانی مدیران و امام جمعه شهرستان بهار از دیگر برنامه های این مانور بود که در پایان نیز با برگزاری نشست مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران حاضر در این مانور پاسخ داده شد.


بر اساس این گزارش، در ادامه این مانور با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران و مسئولان استانی در مزارع گندم، مراحل برداشت گندم توسط کمباین داران اجرا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا