فوتبال ایرانورزش

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس: پیروزی مقابل ملوان دور از دسترس نیست

ناظم نیوز: هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی می گوید: بیرانوند به جرأت ۴۰ درصد تیم است، دروازه‌بانی که واقعاً خوب کار کرده و گلزنی را برای حریفان رویا ساخته، سنگربانی که مزیت‌های زیادی دارد.

ضیا عربشاهی در رابطه با دیدار حساس پرسپولیس در آسیا و لیگ قهرمانان همچنین بازی حساس با ملوان نقطه نظرات فنی خودش را اعلام می‌دارد. پیشکسوت پرسپولیس در بین صحبت‌هایش برروی این نکته تأکید دارد که اگر پرسپولیس مقابل ملوان با همان قدرت و روشی که در بازی‌های لیگ قهرمانان بازی می‌کند بر حریف شمالی‌اش فشار بیاورد تیم میزبان حتی در خانه‌اش هم حریف تیم صدرنشین نخواهد شد.
پرسپولیس بازی سختی را در انزلی مقابل ملوان برگزار خواهد کرد، این دیدار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بازیکنان ملوان از نظر قدرت بدنی و تاکتیک تیمی خوب کار می‌کنند و در این فصل هم نتایج خوبی را کسب کرده‌اند. چه بسا که اگر بخواهیم این تیم را با تیم فصل قبلش قیاس کنیم به این نتیجه می‌رسیم که امسال تیم ملوان به نسبت فصل قبل ۳۰ درصد بهتر شده است و نتیجه‌اش را هم گرفته است. مهدی تارتار در چند فصل اخیر تیم زیاد عوض کرده اما در مجموع موفق عمل کرده و نتایج خوبی را هم کسب کرده است. ملوان تیمی قدرتی است که در ضدحمله‌ها خوب کار می‌کند که اگر با همان روش همیشگی کار کنیم شرایط‌مان بهتر می‌شود و ملوان را هم با با مشکل مواجه می‌سازیم. در این بین پرسپولیس هم نباید محتاط بازی کند و از همان جلو ملوان را ببندد چه بسا که هر وقت پرسپولیس اینگونه بازی کرده موفق بوده است. در بازی با الدحیل هم ما شاهد بودیم که تیم قطری را از جلو پرس کردیم و اجازه ندادیم بازیکنان این تیم بازیسازی کنند به همین دلیل خودمان از ابتدا سوار بر بازی بودیم و نتیجه هم گرفتیم از این رو است که ما نباید به بازی محتاطانه روی بیاوریم و به نوعی اقتصادی نتیجه بگیریم چون بازیکنانی در پرسپولیس حضور دارند که توانایی ارائه کارهای تاکتیکی متنوع را دارند و باید با کوبندگی و پرس از جلو در مقابل ملوان بازی کنیم.
بازی را به لحاظ فنی مقابل استقلال تاجیکستان چگونه ارزیابی کردید؟
بازی برخلاف چیزی که ما فکر می‌کردیم در ابتدا خوب شروع نشد به شکلی که اگر بیرانوند در ابتدا پنالتی را نمی‌گرفت کار برای پرسپولیس سخت می‌شد اما بعد از مهار پنالتی بازیکنان پرسپولیس روحیه لازم را پیدا کردند و حریف را تحت فشار قرار دادند و به نتیجه‌ای هم که می‌خواستند دست یافتند هر چند در زمان زدن یکی از ضربات ایستگاهی هم کمی تنش به وجود آمد که در این خصوص سرمربی تیم بهترین تدبیر ممکن را انجام داد ضمن اینکه شرایط سروش هم به گونه‌ای شده بود که بعد از کارت زردی که دریافت کرده بود تا حدودی با استرس مواجه شده بود و شرایط روحی روانی‌اش خیلی جالب نبود.
در رابطه با نبیل مهاجم جدید پرسپولیس و عملکردش چه صحبتی دارید؟
نبیل را در دو بازی که برای پرسپولیس در دقایق اندکی که به بازی گرفته شده بازیکن خوب و موثری دیدم. بازیکنی خوش‌استیل که خیلی خوب خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد و مشخص است تلاش زیادی دارد که خودش را زودتر در افکار یحیی جا کند و برای هواداران هم تبدیل به بازیکنی دوست داشتنی شود هر چند تمام این موارد منوط به این نکته است که بازی به او بیشتر برسد تا خودش را در تیم پیدا کند.
عمری هم مقابل استقلال تاجیکستان خیلی تلاش کرد!
عمری در مقابل تیم تاجیکستانی خیلی خوب کار کرد. بازیکنی که دوندگی زیادی داشت و روی زمین با دریبل‌ها و حرکات سریع و تکنیکی‌اش مدافعان تیم میهمان را دردسر مواجه ساخته بود. به نظرم این بازیکن در پرسپولیس تبدیل به چهره قابل اتکایی شده از این رو باید به تیم ملی هم دعوت شود البته به شرط اینکه به او زمان لازم داده شود چون او بازیکنی است که خیلی خوب به عمق می‌زند و لب خط هم عالی کار می‌کند.
شهاب هم که با زدن چهار گل و یک پاس گل عملکرد خوبی را در سه بازی اخیر ارائه داده؟
بله شهاب خوب بازی کرده و با عملکردی که داشته آرامش لازم را به دست آورده است و به نوعی با شرایط روحی روانی خوبی که پیدا کرده در فاز گلزنی موفق نشان داده. مهاجمی که عزمش این است که بازی به بازی بهتر کار کرده و در خط حمله بهترین شرایط را برای تیمش ایجاد کند که این خیلی خوب است به شرط اینکه این عزم و اراده ادامه پیدا کند.
فعلاً تیم دوم گروه هستیم و در بین تیم‌های دوم گروه از منطقه غرب در رده سوم قرار داریم از این رو نگرانی‌هایی برای صعود و حضور النصر به عنوان تیم اول وجود دارد.
به نظرم ما باید کار خودمان را بازی به بازی قوی پیش ببریم و در هر بازی برنده باشیم و خیلی هم به اسم‌ها کاری نداشته باشیم که در این صورت اگر بازی خودمان را انجام داده و به تیم النصر و ستاره‌هایش اجازه بازی ندهیم حتی در عربستان هم می‌توانیم النصر را شکست دهیم.
در رابطه با مشکل تغذیه ضعیف بازیکنان پرسپولیس بعد از تمرینات سنگین‌شان چه صحبتی دارید؟
برنامه هفتگی تیم مشخص است و در این بین حتماً مدیر تیم و مدیرعامل هستند که باید خیلی بهتر و قوی‌تر در این رابطه عمل کنند. پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا و تیم اول ایران است از این رو بازیکنان چنین تیمی که بیشترین قهرمانی‌ها را هم کسب کرده‌اند نباید دغدغه تغذیه داشته باشند و مدیرعامل باشگاه باید به هر نحو ممکن این مشکل را حل کرده و دایم مشکلات را در بوق و کرنا نکنند. وقتی با بازیکنی قرارداد می‌بندند حتماً باید همه جوانب امر و مسائل جانبی دیگر را در نظر بگیرند.
در رابطه با بیرانوند که چندین رکورد را در چند مدت اخیر شکسته چه توضیحی دارید؟
بیرانوند به جرأت ۴۰ درصد تیم است، دروازه‌بانی که واقعاً خوب کار کرده و گلزنی را برای حریفان رویا ساخته، سنگربانی که مزیت‌های زیادی دارد و اگر کمی در پاس‌هایش دقت بیشتری انجام داده و غرورش را کمتر سازد از هر لحاظ بهترین خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا