تجارت

مهوش صبركن: هرگز خودمان را درگير باندبازي‌هاي سينمايي نكرديم

ناظم نیوز:اين روزها برخي از هنرمندان كه به واسطه شيوع كرونا مدت زيادي خانه‌نشين بودند، رفته رفته به فعاليت عادي خود بازمي‌گردند و در اين طبيعتا هنرمندان پيشكسوت كه بيش از سايرين از فعاليت‌هاي خود دوري كرده بودند، حالا با فراغ بال بيشتري قصد بازگشت به كار دارند.

مهوش صبركن كه يكي از چهره‌هاي محبوب عرصه هنر به شمار مي‌رود و سالهاست به نقش‌آفريني در سريال‌هاي تلويزيوني و فيلم‌هاي سينمايي مشغول است، به جز كرونا، موضوع دستمزدها را هم دليلي براي دوري هنرمندان از اين عرصه مي‌داند. او كه به همراه همسرش (محمود پاك‌نيت) از جمله زوج‌هاي موفق و دوست‌داشتني هنر به شمار مي‌روند، مي‌گويد ترجيح مي‌دهد با دستمزدهايي كه پيشنهاد مي‌شود، كار نكند!
مهوش صبرکن، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول کار خاصی نیستم، پیشنهادات زیادی برای بازی دارم، اما فعلا ترجیح می‌دهم با این دستمزد‌های خنده‌دار در کاری بازی نکنم. البته سریال سایه‌های رعنا را بازی کرده‌ام که در انتظار پخش است.
وی درباره مشکل دستمزد بازیگران خصوصا به نقش‌هاي مكمل اضافه کرد: واقعیت اینکه امروز برخی تهیه‌کنندگان می‌خواهند دستمزد 10 سال پیش را به من و ديگر بازيگران بدهند! انگار که در این روزگار زندگی نمی‌کنند و نمی‌بینند که خرج و گذران معیشت چقدر سخت شده است، من متوجه نمی‌شوم که چرا همه چیز افزایش دارد جز دستمزد بازیگران پیشکسوت!؟ متاسفانه در اکثر کار‌هایی که پیشنهاد می‌شود پول خوبی نمی‌دهند یا اگر هم در ابتدا صحبت از دستمزدی معقول شود در پرداخت اقساط جان آدم را به لبش می‌رسانند. طی این مدت گذشته کار‌هایی بوده که دستمزد خوبی داشته‌اند، من سر پروژه رفته‌ام و بازی‌ام تمام شده است ولي وقتی نوبت به پرداخت دستمزد و قسط‌ها رسیده من بدو آهو بدو! در این وضعیت هیچ حمایتی هم از ما صورت نمی‌گیرد و اگر کسی پول‌مان را ندهد علنا نمی‌توانیم آن طلب را وصول کنیم. گا‌ها کار به جایی می‌رسد که خود بازیگر بعد از ماه‌ها دویدن به دنبال حقش، خسته شده و قید پولش را می‌زند.
وی درباره دلیل غیبتش در سینما نيز مي‌گويد: این که بگویم سینما تا چه حد درگیر لابی، مافیا و دوستی‌ها شده تکراری است، همه این را می‌دانند و هیچکس هم نمی‌خواهد کاری کند. در این مدت بار‌ها پیشنهاد سینمايي داشته‌ام، اما هیچکدام از نقش‌ها را دوست نداشتم و اگر معدود نقش خوبی هم بوده به دلیل تداخل با سریال نتوانستم در آن حضور پیدا کنم.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در همین رابطه ادامه داد: نه من و نه همسرم (محمود پاک‌نیت) هیچگاه خودمان را درگیر مافیای سینما نکرده و نمی‌کنیم. با هیچکس دوست نیستیم و اگر در کاری هم حضور داریم به واسطه پیشنهادات است. هیچگاه نخواسته و نمی‌خواهیم که خودمان را براساس دوستی‌ها به کاری برسانیم. طبیعتا حضور در سینما برای هر بازیگری جذاب است، اما ما این حضور را به هر بهایی رقم نمی‌زنیم. من و همسرم سالهاست که مشغول بازیگری هستیم، مردم از ما می‌پرسند که چرا کم کار می‌کنید، اما ما هیچ جوابی نداریم که به آنها بدهیم، آنها حتی حاضر هستند کار بد بازی کنیم اما ما را ببینید. متاسفانه نمی‌توانیم در هر کاری با هر کارگردانی کار کنیم، سال‌ها با کار‌های مختلف برای خودمان آبرویی ذخیره کردیم که نمی‌خواهیم با یک کار بد آن را پیش مردم از بین ببریم.
مهوش صبرکن درباره احتمال حضور خود و همسرش در 2 سریال حضرت موسی(ع) و سلمان فارسی كه از سريال‌هاي شاخص و پربازيگر تلويزيون خواهند بود و سال‌ها ساخت آنها طول خواهد كشيد نيز خاطرنشان کرد: از سمت پروژه حضرت موسی(ع) هنوز هیچ صحبتی صورت نگرفته است. در مورد سریال سلمان فارسی هم گفتگو‌هایی شکل گرفته، اما محمود پاک‌نیت این روز‌ها ترجیح می‌دهد که سر پروژه‌های تاریخی و طولانی نرود، زیرا در این سن بسیار سخت و طاقت‌فرسا است، این پروژه‌ها انرژی زیادی را می‌طلبد و ما خسته‌تر از آن هستیم که روزی ۱۵ ساعت جلوی دوربین برویم یا ۵ سال درگیر یک پروژه باشیم. به همين دليل هنوز حضورمان در اين سريال‌ها قطعي نيست و احتمال زياد در اين سريال‌ها نباشيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا