تجارت

حمایت رهبران جی۲۰ از افزایش مالیات جهانی بر شرکت های فناوری

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و رهبران دیگر کشورهای حاضر در اجلاس «جی۲۰» از قانون حداقل مالیات شرکتها پشتیبانی کردند به این ترتیب گامی دیگر در جهت افزایش مالیات شرکت های بزرگ فناوری برداشته شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از سی ان بی سی، مقامات آمریکایی امیدوارند این توافق به افزایش درآمد برای تأمین بودجه طرح بایدن منجر شود.

روز گذشته پس از توافق جمعی در این اجلاس که در رم برگزار می‌شود، یکی از مقامات ارشد دولت بایدن اعلام کرد رهبران حاضر در اجلاس با قانون حداقل مالیات جهانی موافق هستند.

هرچند نمایندگان مالی بیشتر کشورهای عضو این اجلاس قبلاً با وضع حداقل مالیات ۱۵ درصدی بر شرکت‌های بزرگ از جمله غول‌های فناوری موافقت کرده بودند، اما تأیید آن از سوی سران دولت‌ها گامی مهم در اجرای این اقدام می‌شود.

پیش بینی می‌شود تأیید نهایی قانون مالیاتی در بیانیه نهایی پایان اجلاس اعلام شود. در این بیانیه اصولاً به اولویت‌ها و اقداماتی اشاره می‌شود که کشورها برای انجام آنها به توافق رسیده‌اند. در مرحله بعد هر کشور فرایند مخصوص خود را برای تصویب قانون مالیاتی جدید اجرا می‌کند.

یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرد تصویب قانون حداقل مالیات شرکتهای جهانی منجر به افزایش ۶۰ میلیارد دلاری درآمد فقط در این کشور خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا