اقتصادی

زیر ساخت‌های لازم در بخش صادرات فراهم نشده است

مشهد ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در بخش صادرات زیر ساختهای لازم فراهم نشده و از جمله آنها موضوع حمل ونقل و بنادر و مرزهاست.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، غلامحسین شافعی ظهر چهارشنبه در گردهمایی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در مشهد اظهار کرد: در بخش صادرات زیر ساختهای لازم فراهم نشده و از جمله آنها موضوع حمل ونقل و بنادر و مرزهاست به عنوان نمونه در مرزها برای صادرات، مدیریت واحد وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مهمترین مؤلفه‌های اثرگذار اقتصادی تولید و صادرات است که صادرات موفق در پناه یک تولید قوی به وجود می‌آید.

وی افزود: در بحث تولید، پیش بینی پذیر بودن اقتصاد، نرخ ارز، مالیات و عوارض بسیار مهم است.

شافعی بیان کرد: در تولید کشور عقب ماندگی تاریخی حکمفرماست و فرسودگی ماشین آلات و قدیمی بودن فناوری از جمله مشکلات در این عرصه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بسیاری از منابعی که به موضوع خود اشتغالی اختصاص پیدا می‌کند به نوعی هدر دادن منابع است و برای حمایت از تولید و اشتغال باید شیوه درست و مناسب پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در دهه آینده، آسیا، به مرکز قدرتمند اقتصاد دنیا تبدل خواهد شد و ایران نیز موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد که اگر از الان برنامه ریزی کنیم اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند در غیر این صورت عقب افتادگی چندین برابر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا