اقتصادی

کمیته پایش اقدامات خودروسازان تشکیل شد

ناظم نیوز: به‌منظور ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، کمیته پایش اقدامات خودروسازان در راستای برنامه‌های کیفی ابلاغ شده در وزارت صمت تشکیل شد.

به گزارش ناظم نیوز، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیرو ابلاغ برنامه‌های ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل به شرکت‌های خودروساز، نخستین جلسه رصد و پایش ارتقای کیفی خودروهای تولیدی با حضور مدیر کل دفتر صنایع خودرو، نمایندگان شرکت‌های خودروساز و انجمن‌های تخصصی مربوطه برگزار شد.

در این جلسه “سهیل معمارباشی” مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، ضمن تبیین ضرورت ارتقای کیفی خودروهای تولیدی و تأمین رضایت مشتریان به تشریح برنامه‌های ارتقای کیفی صنعت خودرو در چهار حوزه بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها، بهبود کیفی قطعات و مجموعه‌ها، اصلاح و ارتقای فرایندهای مرتبط خودروسازان و ارتقای کیفیت در مرحله فروش و خدمات پس از فروش پرداخت.

در ادامه مهم‌ترین و پرتکرارترین ایرادات مجموعه قطعات خودرو منتج از بازرسی فنی و ارزشیابی کیفی خودرو، تعداد عیوب اعلام شده از سوی مصرف کنندگان در سه ماهه نخست مالکیت خودرو و ارزشیابی خدمات پس از فروش و تعویض قطعات معرفی و مقرر شد شرکت‌های خودروساز نسبت به عارضه یابی کیفیت خودروهای تولیدی و ارائه برنامه‌های اجرایی در سه حوزه رفع ایرادات ظاهری، بهبود فنی و تکنیکال محصولات تولیدی و افزایش دوام قطعات اقدام کنند.

مقرر شد جلسات پایش عملکرد خودروسازان در راستای برنامه‌های کیفی ابلاغ شده به صورت منظم برگزار شده و با تمرکز بر رفع اشکالات کیفی اعلام شده توسط مشتریان، گزارش جلسات به همراه نتایج حاصله جهت تنویر افکار عمومی به صورت منظم اطلاع رسانی شود.
به گزارش ایرنا، اوایل بهمن ماه امسال بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، لزوم ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود، اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز به‌حق به آنها اعتراض دارند.
رهبر انقلاب خاطرنشان‌کردند: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به‌جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مساله بدی است، زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا