توپ و تور

رقابت ۴ کاندیدا برای صندلی ریاست بسکتبال/ رئیس به انتخابات نرسید

رئیس جدید فدراسیون بسکتبال فردا دوشنبه مشخص خواهد شد؛ البته اگر بهانه‌جویی‌ها و رایزنی‌ها این‌بار نتیجه ندهد و برگزاری مجمع انتخاباتی برای چهارمین بار لغو نشود.

به گزارش ناظم نیوز، بعد از گذشت یک ماه و نیم از پایان دوره ریاست قبلی فدراسیون بسکتبال قرار است مجمع انتخاباتی برای تعیین رئیس چهار سال آینده این فدراسیون روز دوشنبه برگزار شود. این چهارمین زمانی است که برای برگزاری این مجمع مصوب شده است در حالی که تشکیل مجمع در سه زمان مقرر قبلی وقتی منتفی شد که فاصله زمانی زیادی تا آن باقی نمانده بود.

برگزاری مجمع بدون رئیس!

ابتدا قرار بود انتخابات فدراسیون بسکتبال ۱۹ دی ماه برگزار شود در حالی که ریاست رامین طباطبایی رئیس وقت این فدراسیون ۲۳ دی ماه به پایان می رسید. اگر این اتفاق می افتاد مدیریت فدراسیون بسکتبال پیش از ورود به دوره سرپرستی تعیین تکلیف می شد اما در فاصله چهار روز مانده به زمان برگزاری مجمع – در این تاریخ- بدون ذکر هیچ دلیل موجهی خبر از لغو انتخابات و موکول شدن آن به زمان دیگر داده شد.

این زمان جدید ۶ بهمن ماه بود اما دقیقا ۴۸ ساعت قبل از آن تصمیم به لغو دوباره مجمع و موکول شدنش به ۲۰ بهمن ماه گرفته شد اما در فاصله زمانی یک روز مانده به این تاریخ بازهم تشکیل مجمع منتفی شد.

«اعلام دفتر امور مشترک فدراسیون ها»، «فراهم نبودن شرایط مورد نیاز» و «قرار گرفتن کشور در اوج پیک ششم کرونا و در خواست برخی اعضای مجمع» توجیهاتی بود که با استناد به آنها مجمع انتخابی فدراسیون بسکتبال در سه زمان مقرر قبلی به نتیجه نرسید و تعیین تکلیف بسکتبال و ریاست آن به ۹ اسفندماه موکول شود.

بدین ترتیب فردا دوشنبه روز موعد برای اهالی بسکتبال و تعیین رئیس جدید آنهاست البته اگر بازهم بهانه تراشی ها و رایزنی ها دست به دست هم ندهد تا منجر به لغو لحظه آخری مجمع انتخاباتی شود. اعضای مجمع بسکتبال هم دعوتنامه حضور در آن را هفته گذشته دریافت کرده اند، البته این دعوتنامه برای تشکیل مجمع در سه زمان قبلی هم در اختیار اعضا قرار گرفته بود اما اینبار آنها در شرایطی به تهران فراخوانده شده اند که فهرست کاندیداهای تایید صلاحیت شده شکل رسمی به خود گرفته است و حتی از آنها برای حضور در تالار آزادی و تماشای دیدارهای تیم ملی هم دعوت شد.

بر این اساس کرم احمدیان، شاپور یاوری، جواد داوری و حمید عباسی کاندیداهایی هستند که تا به امروز مجوز حضور در انتخابات روز دوشنبه به عنوان کاندیدای ریاست بسکتبال را گرفته اند و این یعنی غیبت رامین طباطبایی؛ کاندیدایی که رد پای او در تعویق سه باره مجمع دیده می شد و در نهایت هم خیلی دقیق اعلام نشد عدم تایید صلاحیت باعث کنار رفتنش از انتخابات شد یا انصرافش اما آنچه مسلم است تا به امروز رئیس چهار سال گذشته فدراسیون بسکتبال در انتخابات فردا حضور ندارد.

رقابت ۴ کاندیدا برای صندلی ریاست بسکتبال/ رئیس به انتخابات نرسید

رامین طباطبایی رئیس پیشین فدراسیون بسکتبال در مجمع انتخاباتی این فدراسیون حضور ندارد

رقابت مدیران و ملی پوشان دیروز برای صندلی امروز

به گزارش ناظم نیوز، چهار کاندیدایی که از دو مرحله تایید صلاحیت برای حضور در انتخابات فدراسیون بسکتبال عبور کرده اند خود از اهالی این رشته هستند که در میان آنها شاپور یاوری سابقه مدیریتی بیشتری نسبت به سه نفر دیگر دارد. یاوری سال ها به عنوان مدیرعامل باشگاه پتروشیمی در لیگ برتر تیمداری کرد و قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی آسیا را با تیم بسکتبال این باشگاه به دست آورد. وی امروز به عنوان عضو هیات رئیسه صنایع پتروشیمی ماهشهر کاندیدای ریاست بسکتبال شده است و به نظر می رسد از کاندیداهای خوش شانس هم باشد.

البته جواد داوری هم کاندیدای کم شانسی در انتخابات بسکتبال نیست، چهره کاملا بسکتبالی که سال ها برای تیم های ملی و باشگاهی بازی کرد و حتی با نسل طلایی بسکتبال حضور در المپیک و قهرمانی آسیا را هم تجربه کرد. داوری امروز به عنوان رئیس هیات بسکتبال استان اصفهان مهیای ورود به انتخابات شده است.

کرم احمدیان هم از ملی پوشان پیشین بسکتبال است که پس از کنار گذاشتن بازیگری وارد عرصه مربیگری شد و امروز ریاست هیات استان کرمانشاه را بر عهده دارد. در کارنامه عباسی هم فعالیت های بسکتبالی به عنوان داور دیده می شود.

در هر صورت اگر بهانه جدیدی رو نشود، اعضای مجمع از سفر به تهران عذرخواهی نکنند، رایزنی جدیدی انجام نشود و … روز دوشنبه از میان یکی از این کاندیداها رئیس جدید فدراسیون بسکتبال انتخاب خواهد شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال از ساعت ۱۰ به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در آکادمی ملی المپیک آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا