توپ و تور

آغاز به کار مصطفی هاشمی و تیم ملی بسکتبال از ۲۳ آبان‌ماه

اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ از ۲۳ آبان‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز، مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ اولین رویدادی است که تیم ملی بسکتبال با هدایت مصطفی هاشمی در آن شرکت خواهد داشت. پنجره نخست این رقابت‌ها برای تیم ملی کشورمان طی روزهای ۵ تا ۸ آذرماه و برگزاری دو دو دیدار با تیم ملی بحرین پیگیری خواهد شد.

برای برگزاری این دو دیدار، اردوی آماده سازی تیم ملی کشورمان از ۲۳ آبان ماه آغاز می شود. این زمان با توجه به زمان مصوب برای برگزاری مرحله رفت مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور نهایی شده است. این مرحله از لیگ از ۲۴ مهرماه آغاز می شود و تا ۲۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

طبق برنامه اعلام شده از سوی برگزار کنندگان مسابقات انتخابی جام جهانی، دیدار نخست تیم ملی کشورمان در پنجره نخست ۵ آذرماه در تهران برگزار می شود. دیدار دوم و برگشت مقابل این تیم هم ۸ آذرماه در منامه برگزار خواهد شد.

دیدارهای تیم ملی بسکتبال در گروه D مسابقات انتخابی جام جهانی و در پنجره دوم و سوم اسفندماه سال جاری و تیرماه سال آینده پیگیری خواهد شد.

مجموع این دیدارها در قالب مرحله اول انتخابی جام جهانی برگزار می شود. این مرحله از رقابت ها با حضور 16 تیم در چهار گروه برگزار می شود و در پایان سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد. این اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

مسابقات بسکتبال جام جهانی ۲۰۲۳ به میزبانی مشترک ژاپن، اندونزی و فیلیپین برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا