گردشگری

راهپیمایی بچه لاک پشت ها به سوی خلیج!

ناظم نیوز: دیدن و بازی با حیوانات برای همه ما جذابیت خاصی دارد و لاک پشت که چند سالی است که میهامان خانه های ما شده یکی از این حیوانات زیباست. حال اگر دیدن این حیوان صبور و زیبا در موطن اصلی خود باشد که دیگرهیچ.

آیا تا به حال سر از تخم در آوردن لاک پشت‌ها را دیده اید. به جرئت می‌توان گفت این صحنه از طبیعت یکی از بهترین‌های جهان است که یک آدم می‌تواند در عمرش ببیند. یکی از جاهای دیدنی‌ کیش صحنه تخم گذاری و سر از تخم در آوردن لاک پشت‌ های آبی در جزیره لاک پشت های کیش است.
کیش را کلا می‌توان به جزیره لاک پشت‌ ها شناخت این جزیره به واسطه کرانه‌های ماسه‌ای اش از قدیم، جایگاه زاد و ولد لاک پشت‌ها بوده است. لاک پشت‌های آبی یکی از در معرض انقراض‌ترین موجودات روی زمین هستند و البته چره زیست محیطی که آنها بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهند بدون وجود آنها دچار مشکل بسیار عمیقی می‌شود. از این رو لاکپشت‌های آبی به نمادهای حفاظت از محیط زیست بدل شده‌اند.
اصلی‌ترین دلیل در معرض انقراض قرار گرفتن لاک پشت‌های آبی مانند لاک پشت‌های جزیره کیش تخریب زیستگاه‌ها و آلودگی‌های دریاهاست. همین طور علاوه بر این‌ها، شکار بی‌رویه این حیوان نیز یکی دیگر از دلایلی است که آن را به نابودی کشانده است.
اما بسیاری از گونه‌های جانوری مانند لاک پشت‌ها جزیره کیش هم در معرض انقراض هستند چرا این گونه به نماد حفاظت از محیط زیست بدل شده است؟
محیطبانان و متخصصان محیط زیست با کمک به لاک پشت‌ها برای تخم گذاری و هدایت بچه لاک پشت‌ها به سوی دریا سبب شدند که این گونه از خطر انقراض کامل حفظ شود از این رو لاک پشت‌ها به نماد حفاظت از محیط زیست دریایی به دست انسان بدل شدند.
دیدنی‌ترین جلوه طبیعت در جزیره لاک پشت های کیش
جزیره لاک پشت ها کیش به دو ساحل جنوبی و دماغه غربی کیش اطلاق می‌‌شود. هر ساله دو گونه لاک‌پشت آبی پوزه عقابی و پشت سبز از اسفند ماه و تا مرداد ماه برای تخم گذاری به این سواحل می‌آیند.
محیط بانان در مرکز مونیتورینگ لاک پشت‌های آبی کیش این مهاجرت را زیر نظر دارند و تا از سر از تخم در آوردن این گونه جانوری کم‌یاب به شدت از مکانی که آنها تخم گذاری کرده اند محافظت می‌کنند. بعد از چندین روز، در شب‌هایی بیشتر مهتابی هم هست، بچه لاک‌پشت‌ها یکی یکی سر از تخم در می‌آورند و به دریا می‌روند در این قسمت هم محیط بانان مراقب لاک پشت ‌ها هستند تا در این مسیر شکار نشوند.
اگر خوش شانس باشید زمان سفر شما در تور کیش در ماه‌های اول سال هم زمان می‌شود با تخم گذاری لاک پشت‌ها و یا به دنیا آمدن آنها. حتما دفعه بعدی که به کیش رفتید با مرکز حفاظت و مونیتورینگ لاک‌پشت‌های دریایی کیش تماس بگیرید و از وقوع این اتفاق زیبای طبیعی خبر بگیرید. دیدن این صحنه‌های طبیعی به خصوص سر از تخم در آوردن لاک‌پشت‌ها بسیار زیباست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا