اقتصادیتولید و تجارت

ذوب آهن اصفهان پیشران توسعه شبکه راه آهن سراسری و نهضت ملی مسکن

ناظم نیوز : مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهر سازی در مراسم افتتاح راه آهن همدان - سنندج گفت: ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی؛ افتخار ملی را رقم زده ودر حال حاضر کلیه خطوط راه آهن سراسری با ریل ملی ساخت داخل توسعه می یابد .

وزیر راه و شهر سازی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان همچنین با تولید محصولات ساختمانی می تواند پیشران نهضت ملی مسکن بوده واین وزارتخانه حمایت های لازم را از ذوب آهن اصفهان انجام می دهد.

وی راه آهن همدان – سنندج را یک پروژه تمام ایرانی نامید و افزود : ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی ، صنعت حمل و نقل ریلی را خودکفا کرد.

بذرپاش گفت: ذوب آهن اصفهان پیشتاز صنعت فولاد است و با دیرینه درخشان، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف کلان پروژه های زیرساختی و طرح مسکن ملی دارد.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان کشور را از واردات ریل بی نیاز کرد، اظهار کرد: تولید ریل و سوزن ریل یکی از ارکان اصلی خودکفایی در این صنعت است و این مسئله اهمیت بسیاری دارد.

وزیر راه و شهرسازی وجود ذوب آهن اصفهان را افتخار بزرگی برای ایران اسلامی دانست و افزود: این خط جدید راه آهن می تواند در حوزه ترانزیت کالا و صادرات و واردات تاثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا