کشاورزی و دامداری

ادارات منابع طبیعی شهرستان ها قادر به پیگیری اوراق قضایی شدند

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها گفت:از این پس ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های کشور می توانند تمام اوراق قضایی مطروحه در محاکم دادگستری را دریافت و پیگیری کنند.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از سازمان جنگل‌ها، اصغر احمدی گفت: بعد از چند سال پیگیری مداوم از سوی سازمان برای هویت بخشی به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها جهت دسترسی به ابلاغ اوراق قضائی سرانجام این سازمان توانست از طریق سازمان امور استخدامی کشور برای هر شهرستان یک شناسه ملی مستقل و جدا از شناسه ملی اداره کل منابع طبیعی استان دریافت کند.

مدیرحقوقی سازمان جنگل‌ها همچنین اضافه کرد: دریافت شناسه ملی سبب می‌شود که ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها در سراسر کشور با مراجعه به دفاتر خدمات قضائی و ارائه شناسه ملی به طور مستقل کلیه اوراق قضائی اعم از وقت رسیدگی، اجرای قرار کارشناسی، اجرای معاینه محل و هر نوع اطلاع نسبت به روند رسیدگی به پرونده قضائی مطروحه در محاکم دادگستری را دریافت و پیگیری نماید.

احمدی تصریح کرد: قبل از دریافت این شناسه کلیه اوراق ابلاغ قضائی مربوط به دعاوی ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها به دلیل نداشتن شناسه ملی به صورت متمرکز به ادارات کل منابع طبیعی ابلاغ می‌شد و این امر بعضاً بدلیل تداخل در دعاوی اداره کل و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها سبب می‌شد که اداره منابع طبیعی شهرستان از روند رسیدگی به پرونده قضائی بی اطلاع مانده و منجر به آسیب‌های غیر قابل جبران شود.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر این آسیب‌ها برطرف شده و روند اطلاع از پرونده قضائی از سوی ادارات منابع طبیعی شهرستانی به گونه‌ای صورت می‌پذیرد که کارشناسان و رؤسای ادارات منابع طبیعی نسبت به تمامی مراحل قضائی پرونده مطلع و اقدامات لازم را در جهت حفاظت از اراضی ملی و صیانت از بیت المال اعمال می‌کنند.

احمدی سرانجام تاکید کرد: سازمان جنگل‌ها در زمینه دریافت شناسه ملی قضائی در بین سایر دستگاه‌های اجرایی کشور پیشرو بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا