فوتبال ایرانورزش

حسین شریفی: برای حضور تماشاگران آمادگی کامل داریم

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال آمادگی کامل برای پذیرایی از تماشاگران در کل کشور را دارد. این موضوع به هیات‌های فوتبال، سازمان لیگ و دیگر نهادها اعلام شده اما فدراسیون به تنهایی مرجع تصمیم‌گیری نیست.

ناظم نیوز: حسین شریفی در گفت‌وگویی در خصوص زمان حضور تماشاگران در استادیوم اظهار داشت: فدراسیون فوتبال هفته گذشته جلسه‌ای را برگزار کرد و چگونگی حضور تماشاگران را مورد بررسی قرار داد. فدراسیون فوتبال آمادگی کامل برای پذیرایی از تماشاگران در کل کشور را دارد. این موضوع به هیات‌های فوتبال، سازمان لیگ و دیگر نهادها اعلام شده اما فدراسیون به تنهایی مرجع تصمیم‌گیری نیست.
وی ادامه داد: منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم تا تصمیم نهایی خود را بگیرد. یکی دو نفر از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع حضور تماشاگران در ورزشگاه را مطرح کردند اما باید به صورت کتبی اعلام شود تا نهادهای مربوطه مجوز حضور تماشاگران را صادر کنند.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص مشکلات تصویب ماده یک اساسنامه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چندین نماینده مجلس آمادگی خود را برای تصویب اساسنامه اعلام کرده‌اند و فضای مجلس در این مورد مثبت است. یازدهم اسفند سال ۱۴۰۰ فرصت یک ساله فدراسیون برای تأیید اساسنامه به پایان می‌رسد و تاکنون هیچ تمدیدی هم اتفاق نیفتاده است. در دولت قبل، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون به درستی تعهداتی دادند که اساسنامه به تصویب دولت، مجمع و پارلمان برسد. مجمع و دولت پذیرفته‌اند و در حال حاضر اساسنامه در مجلس شورای اسلامی است.
وی ادامه داد: فدراسیون یکی از اعضای فیفاست و نهاد بالادستی آن می‌تواند در صورت عدم تصویب، فدراسیون را تعلیق، اخراج و عادی‌سازی کند. یک بار با این مشکل روبه‌رو شدیم و دیدیم با تشکیل کمیته انتقالی چه اتفاق‌هایی افتاد و چه ضررهایی به فدراسیون ضده شد. وقتی صحبت از دیپلماسی فعال در فدراسیون فوتبال می‌کنیم، چرا باید اجازه دهیم فدراسیون به خاطر تأمین منفعت کاسبان تعلیق یا کمیته عادی‌سازی زیرفشار برود؟ نمی‌دانیم فیفا چه تصمیمی درباره عدم تصویب اساسنامه خواهد گرفت اما وقتی می‌توانیم خودمان تصمیم بگیریم و رفع مشکل کنیم، چرا نباید آن کار را انجام دهیم؟
شریفی به حضور جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در ایران اشار کرد و گفت: شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در سه چهار ماه گذشته جلساتی را با اینفانتینو برگزار کرده و رئیس فیفا قول داده برای بازی با عراق یا امارات به ایران سفر کند. احتمال می‌رود هفتم بهمن ماه جشن صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را بگیریم که اگر این اتفاق بیفتد، نه تنها سریع‌ترین صعود تاریخی در ایران، بلکه در آسیا را شاهد خواهیم بود. امیدوارم جشن صعود تیم ملی به جام جهانی را با حضور تماشاگران و اینفانتینو برگزار کنیم. طبق یادداشت اینفانتینو، او دعوت ایران را پذیرفته است.
وی درباره مطالبات فیفا از ایران اظهار داشت: ما از فیفا درخواست‌هایی داریم و هر دو طرف سعی می‌کنند آن‌ها را اجرا کنند. در تفاهم‌نامه بین ایران و قطر که یکی از مهمترین تفاهم‌نامه فوتبالی کشور است، رئیس دفتر اینفانتینو حضور داشت. این مسئله میل دو طرف برای پیشبرد اهداف را نشان می‌دهد. اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، در اینجا نه نام عزیزی خادم مطرح است و نه فرد دیگری، بلکه نام ایران مهم است. در ادوار گذشته برای صعود به جام جهانی حدود ۱۰، ۱۲ میلیارد دلار هزینه می‌شد که باید روی همان اعداد مبلغی تهیه می‌کردند تا به سرمربیان تیم‌های ملی داده شود. امروز هم سریع‌ترین صعود و هم کم‌هزینه‌ترین تیم ملی برای صعود به جام جهانی را در داریم. از صعود تیم ملی به جام جهانی ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های کشور، استان‌ها و رده‌های پایه اختصاص پیدا می‌کند.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها عنوان کرد: سال‌های زیادی بود که این گره کور باز نشده بود، اما با تعامل فدراسیون و سازمان لیگ با باشگاه‌ها این حرکت به ثمر رسید. البته باشگاه‌هایی که در گرفتن حق تبلیغات محیطی مشکل دارند، می‌توانند آن را به سازمان لیگ واگذار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا