توپ و تورورزش

آغاز اردوی جهانی تیم ملی والیبال نشسته از اواخر آبان‌ماه

اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و کسب هشتمین عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها از اواخر آبان ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، تیم ملی والیبال نشسته که در بازی های پارالمپیک توکیو برای هفتمین بار به عنوان قهرمانی دست یافت، باید در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند تا ضمن دفاع از عنوان قهرمانی، سهمیه حضور در دوره آتی بازی های پارالمپیک را هم به دست بیاورد.

به همین منظور اردوی آماده سازی این تیم از اواخر آبان ماه آغاز خواهد شد. فرید صائبی که طی سال های گذشته کمکِ هادی رضایی در آماده سازی اردونشینان تیم ملی والیبال نشسته بود، هدایت این تیم را برای اردوها و مسابقات جهانی آتی بر عهده دارد.

قرار است دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال نشسته با حضور ۱۸ تا ۲۰ بازیکن آغاز شود.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان اسفندماه به میزبانی هانگژو چین برگزار می شود و طی آن هر دو تیم فینالیست سهمیه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود می‌کنند.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران در دوره پیشین این رقابت ها که سال ۲۰۱۸ به میزبانی هلند برگزار شد، با غلبه بر اوکراین راهی فینال شدند و سهمیه پارالمپیک توکیو را از آن خود کردند. آنها در دیدار نهایی هم با شکست ۳ بر صفر بوسنی هرزگوین برای هفتمین بار قهرمانی جهان را از آن خود کردند.

قرار بود تیم ملی والیبال نشسته ایران پیش از مسابقات قهرمانی جهان در مسابقات قهرمانی آسیا (۱۸ تا ۲۳ آبان ماه- کیش) شرکت کند اما انصراف ژاپن، هند و کره جنوبی منجر به لغو این رقابت ها شد.

بنابراین مسابقات قهرمانی جهانی اولین رویدادی است که تیم ملی والیبال نشسته ایران بعد از بازی های پارالمپیک در آن شرکت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا