فوتبال ایرانورزش

حسن روشن: مدیران استقلال دل هوادار را خون کرده‌اند

ناظم نیوز: پیشکسوت استقلال معتقد است که بدترین اتفاقات فقط برای استقلال رخ می‌دهد.

اتفاقاتی که طی چند وقت اخیر برای استقلال افتاده، باعث تعجب اهالی فوتبال شده است. در روزهایی که در بوق و کرنا کردند که قرار است گلر پرسپولیس را جذب کنیم و پاشنه آشیل این تیم را بکشیم و به نوعی قرمزها را فلج کنیم، خودشان به خاطر رفتار و تصمیم بیرانوند چنان شوکه شدند که شبانه استعفا دادند و رفتند، در این میان هم کسی حواسش به هوادار تیم نبود که قرار است در این بحبوحه چه بلایی سرش بیاید. یک شبه نکونام ماند و تیمی که بازیکنانش یکی پس از دیگری رفتند و کسی را نتوانستند جای آنها بیاورند!
اما مهم‌ترین قدمی که باید توسط مسئولان برداشته می‌شد انتخاب مدیرعامل استقلال بود تا تیم از آن شوک قبلی بیرون بیاید. سرانجام خطیر مدیرعامل استقلال شد و این روزها تلاشش را می‌کند جو حاکم بر تیم استقلال را عوض کند. شاید جذب یک بازیکن در حد عزت‌اللهی و یا بازگرداندن حسین‌زاده از شارلروا تمام ناکامی‌های قبلی را جبران کند. اما این روزها هوادار فقط عادت کرده که دلخوش به وعده مدیران باشد و کاری نیز از دستش برنمی‌آید.
در خصوص مسائل اخیر و همچنین انتخاب خطیر به عنوان مدیرعامل استقلال با حسن روشن صحبت کردیم؛ پیشکسوتی که مدعی است خطیر را نمی‌شناسد.
*سرانجام آقای خطیر مدیرعامل استقلال شد، نظرتان در خصوص بازگشت ایشان چیست؟
من اصلاً خطیر را نمی‌شناسم اما برایم جالب است که در استقلال از زمین به آسمان می‌بارد.
*چطور؟
همه جای دنیا اول هیأت مدیره انتخاب می‌شود، بعد هیأت مدیره، مدیرعامل را انتخاب می‌کند و در نهایت هم مدیرعامل سرمربی را انتخاب می‌کند. اما در استقلال اول مربی انتخاب شد بعد مدیرعامل تعیین شد و حالا قرار است هیأت مدیره انتخاب شود. به نظر شما این اتفاق عجیب نیست؟! این بارش از زمین به آسمان نیست؟
*آقای خطیر به محض اینکه به استقلال آمد گفت از پیشکسوتان استقلال رخصت گرفته‌، آیا با شما تماسی داشته‌اند؟
من گفتم ایشان را نمی‌شناسم اما با این لوس‌بازی‌ها هم میانه خوبی ندارم. به نظرم کسی به پیشکسوتان احترام می‌گذارد که حواسش به آنها باشد و حداقل بداند خانه آن پیشکسوت کجاست که هنگام فوتش بداند کجا برای مراسم تشییع حاضر شود نه اینکه از حال و روز پیشکسوت با خبر نباشد و مدعی شود که از آنها رخصت گرفته است، اما نکونام با من تماس گرفت.
*خب ایشان در این تماس تلفنی به شما چه گفتند؟
با من مشورت کرد و من به او گفتم اطرافیانت را قوی انتخاب کن تا موفق شوی اما با انتخاب سامره فهمیدم که اصلاً به حرف من گوش نداده است و اطرافیانش را قوی انتخاب نکرد.
*اما سرپرست را که مربی انتخاب نمی‌کند!
در خارج از کشور اینطوری است که سرپرست را مربی انتخاب نمی‌کند، اما در داخل کشور ما این اتفاق می‌افتد. به هر حال هر کسی سامره را انتخاب کرده اشتباه بزرگی مرتکب شده است. باید در هر تیمی هیأت مدیره رکن اصلی باشد، اما مثل اینکه در استقلال اینطوری نیست و الان هیأت مدیره کارآیی ندارد و باید بعداً انتخاب شود.
*به نظر شما با شرایط پیش آمده استقلال در فصل نقل و انتقالات از رقبا عقب نمی‌افتد؟
چرا استقلال باید وابسته به تیم‌های دیگر باشد؟ اگر این تیم آکادمی درستی داشت قطعاً می‌توانست بازیکنان خود را از آکادمی بیاورد. فقط این را بگویم بیچاره هوادار. هر سال دلم برای این هوادار که مجبور است این جو را تحمل کند، می‎سوزد. خودم هم می‌خواهم در فصل جدید دیگر مصاحبه نکنم و در مورد استقلال حرفی نزنم چون خسته شده‌ام.
*نظرتان در مورد رفتار بیرانوند با استقلال و 72 ساعتی که استقلالی‌ها صرف مذاکره با او کردند، چیست؟
بیرانوند بهترین گلر ایران و آسیا است اما در پرسپولیس رشد کرده و باید در آن تیم می‌ماند و استقلالی‌ها الکی علاف او نمی‌شدند.
*به نظر می‌رسد نکونام این روزها در بلاتکلیفی است و تنها مانده!
دقیقاً همینطور است. چند سالی است که به دلیل عدم مدیریت شرایط استقلال همینطور است.
*عده‌ای می‌گویند دست‌هایی پشت پرده است که این اتفاق بیفتد.
من به دست پشت پرده اعتقادی ندارم اما معتقدم برای استقلال مدیران درستی را انتخاب نمی‌کنند و با این کار دل هوادار را خون کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا