فوتبال ایرانورزش

پرسپولیس در مسیر تکرار قهرمانی!

ناظم نیوز: علی‌رغم حفظ ریتم فصول اخیر، پرسپولیس امسال دو رقیب آماده برای تکرار قهرمانی خود دارد.

به گزارش ناظم نیوز روند خوب پرسپولیس در هفته های اخیر ادامه یافته و تیم یحیی گل محمدی علیرغم از دست دادن فرصت های فراوان گلزنی، در خانه 1-2 موفق به غلبه بر تراکتور شد. قرمزپوشان دوباره در مسیر تکرار قهرمانی قرار داشته و تنها یک امتیاز با صدر فاصله دارند، اما به نظر مسیر به مانند سال های گذشته برای پرسپولیس هموار نیست.
حفظ میانگین کسب امتیاز؛ همون همیشگی
پرسپولیس علیرغم برخی انتقادات در شروع فصل در حال حاضر و بعد از گذشت 13 هفته موفق به کسب 28 امتیاز شده و از میانگین دو امتیاز در هر مسابقه نیز بهتر ظاهر شده است. علیرغم یک شکست در هفته های ابتدایی مقابل آلومینیوم و البته تساوی غیرمنتظره مقابل هوادار، این تیم در مقابل دو مدعی اصلی قهرمانی یعنی استقلال و سپاهان موفق به کسب چهار امتیاز شده و از این حیث نیز در شرایط خوبی قرار دارد. علیرغم از دست دادن سه مهره تاثیرگذار، تیم یحیی گل محمدی مانند فصل قبل همچنان به وضوح شخصیت قهرمانی خود را حفظ کرده است.
سد بزرگ در راه دبل هت تریک؛ دو رقیب گردن کلفت
اما بی تردید مهم ترین مانع یحیی گل محمدی و پرسپولیس برای تکرار قهرمانی را باید دو رقیب پرمهره به نام استقلال و سپاهان دانست. آبی پوشان بر خلاف فصول قبل فصل را خوب آغاز کرده اند و تیم فرهاد مجیدی از نظر دفاعی فراتر از انتظار نشان داده است. سپاهان نیز که سال گذشته فاصله ای تا جلوگیری از پنجمین قهرمانی قرمزپوشان نداشت، بعد از چند هفته ضعیف امروز موفق به کسب پیروزی شده و دوباره به آرامش رسید. این مثلث احتمالا تا ثانیه آخر لیگ یقه یکدیگر را خواهند گرفت.
گمشده ای که بالاخره پیدا شد
اگرچه پرسپولیس بعد از جدایی احمد نور اللهی به شکل محسوسی هارمونی ترکیب خود را از دست داده و هافبک باکس تو باکس ندارد، اما در هفته های اخیر یحیی گل محمدی بالاخره به ترکیب مورد نظر خود در خط میانی رسیده است. زوج میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا قطعا بهترین ترکیب برای حفظ قدرت جنگندگی و باز پس گیری توپ در میانه میدان است و گزینه های جانشین مانند مهدی شریفی و البته رضا اسدی کار دشواری برای تغییر نظر یحیی و بازگشت به ترکیب ثابت دارند.
فرصت سوزی های پیاپی؛ حسرت آخر فصل؟
عادت بد پرسپولیس فصل گذشته همچنان حفظ شده و این تیم به ندرت کار حریف را زودتر از سوت پایان مسابقه تمام می کند. قرمزپوشان در مسابقه مقابل تراکتور علاوه بر یک پنالتی، چند فرصت خوب گلزنی دیگر را نیز در مقابل دروازه حریف از دست دادند تا تراکتور تا ثانیه های پایانی شانس زدن گل تساوی و بازگشت به بازی را داشته باشد. در لیگ پانزدهم حتی نام تیم قهرمان لیگ برتر نیز با تفاضل گل تعیین شد و یحیی گل محمدی امیدوار است در پایان فصل و در روزهای دشوارتر، حسرت این فرصت سوزی های پیاپی را نخورد.
ستاره ای که امید اول دبل هت تریک است
هیچ اتفاقی در هفته های اخیر برای یحیی گل محمدی و هواداران پرسپولیس شیرین تر از بازگشت مهدی ترابی، مهره ارزشمند این تیم به ترکیب ثابت نیست. علیرغم از دست دادن یک پنالتی، مهدی ترابی ستاره قرمزپوشان بوده و بارها با زدن به عمق و تغییر مسیرهای خود خط دفاعی تراکتور را آزار داد. گل اول نیز با حرکت هوشمندانه و پاس ترابی به ثمر رسید تا این ستاره کم افت و خیز در صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ برتر این فصل قرار بگیرد.
مشکلی که فکر یحیی را مشغول کرده
سید جلال حسینی 40 ساله شده و باید پذیرفت که این مدافع پرافتخار دیگر به مانند گذشته به خصوص در کورس با بازیکنان جوان حریف آماده و سرحال نیست. علیرغم تجربه بالا، قدرت رهبری و موفقیت در دوئل های هوایی، دشوار است تا تمام فصل بتوان خط دفاعی را به یک بازیکن 40 ساله سپرد. به جز علی نعمتی که قابل قبول ظاهر شده، بازیکنانی چون علیرضا ابراهیمی و فرشاد فرجی پرفراز و نشیب بوده اند و یحیی باید خیلی زود چاره ای برای این مسئله بیندیشد؛ مسئله ای که در صحنه تنها گل تراکتور به وضوح قابل رویت بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا