اقتصادیبازرگانی

تولید به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد و اشتغال در بخش کشاورزی را تامین کند

ناظم نیوز: رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی اعلام کرد: ۲۳۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی نیاز است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از پایگاه خبری DA1news به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری در حاشیه دومین گردهمایی سراسری مدیران صنایع تبدیلی و غذایی سازمان‌های جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از مبلغ ۲۳۱ هزار میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی، بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام و بهره‌برداری از طرح‌هایی است که بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شامل طرح‌هایی مانند بسته‌بندی، سرت، فرآوری، کنسانتره، طعم دهندها و رنگ دهنده‌ها می‌شود.
وی اظهار داشت: مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان نیز نیاز تسهیلاتی برای اتمام ۱۳۰۰ طرح با ۶۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.
ذوالفقاری ادامه داد: در صورت تحقق ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اتمام و بهره‌برداری از ۱۳۰۰ طرح، ظرف یک سال و نیم ۱۰ میلیون تن به میزان جذب و فرآوری مواد خام کشاورزی در صنایع تبدیلی و تکمیلی اضافه خواهد شد.
وی تکمیل زنجیره‌های ارزش برای ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در بخش کشاورزی را مهم خواند و تصریح کرد: تولید به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد و اشتغال در بخش کشاورزی را تامین کند و اقدامات در حلقه‌ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی ضروری است.
ذوالفقاری با بیان این که تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی موجب ساماندهی نظام اقتصادی کشور می‌شود، گفت: با تخصیص این تسهیلات، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی را خواهیم داشت.
وی ضمن گله‌مندی از نظام بانکی اذعان داشت: در سال جاری مبلغ جزئی از تسهیلات بانکی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شده است.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی درباره میزان تسهیلات پرداختی به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در سال گذشته خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی و حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌های غیرتخصصی و از محل طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی پرداخت شد.
وی کارمزد تسهیلات تکلیفی و تسهیلاتی که از منابع داخلی بانک‌های غیرتخصصی تامین می‌شوند را ۲۳ عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا