اقتصادی

درخواست آنلاین صدور کارت سوخت هوشمند به زودی اجرایی می‌شود

ناظم نیوز : مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:با شروع به کار سامانه برخط صدور کارت هوشمند سوخت صدور کارت از یک ماه به ۱۰ روز می رسد و ظرفیت ۳۰ میلیون نفره برای این سامانه پیش بینی شده است.

جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مراسم رونمایی از سامانه برخط صدور کارت هوشمند سوخت با همکاری پلیس فراجا گفت: یکی از مطالباتی که مردم از دستگاه‌های اجرایی داشتند ارائه خدمات به صورت اینترنتی بود. به همین دلیل مقرر شد سامانه‌ای هوشمند و در بستر اینترنت برای صدور کارت هوشمند در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز با امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از سامانه برخط ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت، فرآیند پیش‌راه‌اندازی این سامانه آغاز شده و حداکثر تا ۲ ماه آینده راه اندازی می‌شود و مردم می‌توانند از آن پس، درخواست‌های خود را به صورت آنلاین ثبت کنند.

به گفته این مقام مسئول با این اقدام مدت زمان صدور کارت از یک ماه به ۱۰ روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به سوالی مبنی بر چند کارت سوخت در صف انتظار برای صدور قرار دارند، گفت: ۹ هزار کارت سوخت در حال پخش است و کسانی که منتظر دریافت کارت سوخت هستند به صفر رسیده بوده است.

سالاری نسب خاطر نشان کرد: استفاده از این سامانه هیچ هزینه اضافه‌ای برای مردم ندارد و میزان هزینه، همان است که اکنون از مردم دریافت می‌شود، یعنی به ازای صدور هر کارت، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از متقاضی به صورت آنلاین دریافت می‌شود.

به گفته این مقام مسئول به طور متوسط روزانه ۱۵ هزار درخواست صدور کارت وجود دارد که شامل همه متقاضیان اعم از کارت سوخت المثنی و هم خودروها و موتورهای نو شماره، می‌شود.

وی در خاتمه اضافه کرد: تعداد افرادی که در این سامانه می‌توانند درخواست صدور کارت دهند ۳۰ میلیون نفر پیش بینی شده‌اند.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا