اقتصادیبازرگانی

تفاهم نامه صندوق مشترک استانها و خانه تجارت ایران و روسیه امضا شد

ناظم نیوز: با هدف ایجاد بازار و یا بازارسازی صندوق مشترک استانها در جهت تکمیل زنجیره ارزش تولید تفاهم نامه صندوق مشترک استانها و خانه تجارت ایران و روسیه امضا شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از پایگاه خبری DA1news، ولی اله آقایارزاده مشاور ویژه اقتصادی صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: هدفمند کردن و تسهیلگری صادرات محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستایی و عشایری به کشورهای منطقه اوراسیا ذیل تفاهم نامه ای با خانه تجارت ایران و روسیه منعقد گردید.

وی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی )در خصوص حمایت از محصولات کشاورزی و صنایع دستی ،عرضه و تجاری سازی این محصولات روستایی و عشایری به کشورهای دیگر و آشنایی کشورهای جهان با ظرفیت ها و توانایی های این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، همچنین ودود حیدری مقدم مدیرعامل صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف صندوق مشترک استانها ایجاد بازار و یا بازارسازی در جهت تکمیل زنجیره ارزش تولید می باشد.

 

وی تصریح کرد: نقش این تفاهم نامه در راه اندازی دپارتمان نمايشگاهی تخصصی در کشور روسیه به منظور توانمندسازی جامعه هدف صندوق که شامل کشاورزان، عشایر، متخصصین و فعالان بخش اقتصادی است، در این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد و مهمتر اینکه ما میتوانیم براساس استانداردهای بازار هدف روسیه برای بازرگانان آنها تولید هدفمند در غالب کشاورزی قراردادی داشته باشیم.
یاشار نراقی نماینده تام الاختیار و ریاست دپارتمان های تخصصی خانه تجارت ایران و روسیه در خصوص این تفاهم نامه گفت : با تجمیع ، تجاری سازی و خلق زنجیره ارزش محصولات و مناسب سازی و رعایت استانداردهای بین المللی و هم‌چنین شرایط تحویل و بسته بندی ،ما می توانیم به صورت قدرتمند در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم و حتی بدون کمترین درصد ریسک می توانیم محصولات را بفروش برسانیم.

وی افزود: طی مذاکرات انجام شده با گمرکات کشور مبنی انعقاد تفاهم نامه ای با اتحادیه اوراسیا به منظور عضویت در این اتحادیه در جهت کاهش حداکثری هزینه های گمرکی اقدامات جدی صورت گرفته است که اخبار مربوط به آن طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا