توپ و تور

تعداد تیم‌های لیگ برتر بسکتبال هنوز نهایی نشده است

فدراسیون بسکتبال قصد دارد فصل جدید رقابت های باشگاهی را همانند سال گذشته با حضور ۱۶ تیم برگزار کند اما در عین حال ۱۴ تیمی برگزار شدن آن هم موردنظر است.

به گزارش ناظم نیوز، مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در فصل ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ با حضور ۱۶ تیم برگزار شد. برگزاری رقابت ها با این تعداد تیم اگرچه از سوی برخی مربیان و مسئولان با انتقاداتی مواجه بود اما مبنای کار فدراسیون بسکتبال و کمیته مسابقات این فدراسیون برای فصل جدید رقابت ها هم قرار داده شده است.

این در حالی است که شورا و شهرداری قزوین از حضور در این فصل مسابقات کناره گیری کرده است. این تیم سال گذشته با هدایت محمدرضا اسلامیان در لیگ برتر شرکت کرد و در رده بندی نهایی صاحب جایگاه یازدهم شد. باوجود این، مسئولان شهر قزوین قصد تیمداری دوباره برای فصل پیش رو را ندارند.

شهرداری بندرعباس هم یکی از تیم های شرکت کننده در فصل گذشته رقابت ها بود که با رضا هنگام پور در رده دوازدهم جدول رده بندی ایستاد اما این تیم برای فصل جدید بلاتکلیف است. مسئولان شهرداری از تیمداری مجدد در بسکتبال کناره گیری کرده و مسئولیت آن را واگذار کرده اند اما مشخص نیست که در نهایت با شرایط جدید تیمی از بندرعباس در فصل جدید مسابقات شرکت خواهد داشت یا نه!

همین مسئله باعث شده چگونگی برگزاری فصل ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ لیگ برتر بسکتبال به لحاظ کمی و تعداد تیم های شرکت کننده مشخص نباشد.

فدراسیون بسکتبال البته بر برگزاری مسابقات با تعداد زوج تیم ها تاکید دارد. به همین دلیل مسئولان این فدراسیون در نظر دارند در صورتی که شهرداری بندرعباس وارد لیگ شود، یک تیم دیگر را هم به فهرست شرکت کنندگان اضافه کنند تا تعداد تیم های لیگ برتری به عدد ۱۶ برسد اما در صورتی که کناره گیری شهرداری بندرعباس قطعی شود رقابت ها را با ۱۴ تیم برگزار کنند.

فصل جدید مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور از ۲۴ مهرماه آغاز می شود. پیش از این ۲۲ مهرماه زمان مقرر برای آغاز لیگ در نظر گرفته شده بود اما با توجه به همزمانی با شب شهادت امام حسن عسگری (ع) این زمان دو روز جابه جا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا