گردشگری

تبریز؛ پایتخت گردشگری اسلامی، شهر فرش

ناظم نیوز: تبریز به لحاظ فرهنگی، تاریخی و صنایع دستی نیز دارای تنوع و جذابیت های زیبایی است که گردشگران را برای تجربه آنها وسوسه می کند.

تبریز نام های مختلفی همچون تبریز شهر اولین ها، شهر بدون گدا، شهر زیرگذرها و روگذرها، پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸، امن‌ترین شهر ایران، سالم‌ترین شهر ایران، مهد سرمایه‌گذاری ایران، دومین شهر صنعتی ایران، دومین شهر دانشگاهی ایران، دومین شهر بلندمرتبه‌ساز ایران، دومین قطب علوم پزشکی ایران، دومین شهر در جذب گردشگر سلامت در ایران، شهر شکلاتی ایران، قطب خودروسازی ایران، قطب قطعه‌سازی ایران، قطب تولید موتور دیزل خاورمیانه، شهر جهانی بافت فرش و یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران شناخته می‌شود که هیچکدام از این موفقیت ها به سادگی دست نیامده و حاصل تلاش و پشتکار مردم این منطقه بوده است.
تبریز از سوی دیگر به واسطه موقعیت جغرافیای خاصش که مابین دو رشته کوه واقع شده جریان هوا و نسیم تابستانهایش را خنک و زمستانها را سرد و سوزناک می کند که همین اقلیم جذابیت های طبیعی را در این شهر و منطقه به همراه آورده است.
اما اینها تمام ماجرا نیست و تبریز به لحاظ فرهنگی، تاریخی و صنایع دستی نیز دارای تنوع و جذابیت های زیبایی است که گردشگران را برای تجربه آنها وسوسه می کند.
راه هاس سفر به تبریز
راه های مختلفی برای سفر به شهر تبریز وجود دارد مثل هواپیما، قطار و اتوبوس.
فرودگاه تبریز در سمت جنوب غربی شهر قرار گرفته که روزانه از تهران پرواز دارد. ایستگاه راه آهن تبریز هم در ابتدای خیابان راه آهن قرار گرفته که با بنایی زیبا و قدیمی آماده خدمات رسانی به مسافران است. ترمینال تبریز نیز در انتهای منظریه از سمت غربی و امامیه از سمت شرقی قرار گرفته که به مقصد اکثر شهرهای بزگ کشور در هر لحظه از شبانه روزسرویس دارد که به دلیل طولانی نبودن مسیر هم می شود براحتی از ماشین شخصی استفاده کرد و کمتر از ۸ ساعت به مقصد رسید.
اقامتگاه ها
تبریز پر از هتل های شیک و تمیز و مجلل بوده که برای اقامت چند روزه می توانید بنا به سلیقه خود انتخابشان کنید. یکی از این هتل ها، هتل پارس ائل گلی در کنار پارک ائل گلی بوده و هتل بین المللی تبریز، در فلکه دانشگاه هم هتلی زیباست که تلفیقی ازمعماری سنتی و مدرن است.
هتل بین المللی شهریار و هتل گسترش هم از هتل لوکس و زیبای این شهر هستند ولی اگر به دنبال یک اقامت کم هزینه تر هستید، هتل کاسپین، هتل استقبال، هتل دریا و هتل آپارتمان ارس می توانند انتخاب مناسبی باشند.
در عین حال شهرداری تبریز با ایجاد پارکهای مسافر و تجهیز آنها به امکانات رفاهی در مناطق مختلف، فرصت اسکان برای گردشگران در فضای آزاد و هوای دلپذیر تبریز را فراهم کرده است تا علاقمندان بتوانند تجربه جدیدی را در خاطر ثبت کنند.
رستوران و غذاخوری ها
اگه مسافر شهر تبریز هستید باید بدانید زمانیکه گرسنه‌ تان می‌شود، باید سراغ خورش هویج، کوفته تبریزی، دلمه برگ مو، کباب تابه‌ای، آش دوغ یا آش گوجه‌فرنگی رو بگیرید که غذاهای سنتی این شهر هستند.
خوشبختانه شهر تبریز جزو شهرهائی است که از نظر تعداد رستوران های مدرن و سنتی جزو بهترین ها در کشور بوده، چرا که در تبریز رستوران های متعدد بزرگ مدرن وجود دارد که علاوه بر کیفیت عالی، فضای شیک و خوشایندی را با مهمانان خود سهیم می شوند.
رستوران هایی همچون رستوران سنتی شهریار (حمام نوبر)، مجموعه فرهنگی تاریخی یخچال قائم مقام فرهانی، رستوران حاج محمد آشپز، رستوران پرویز شیشلیک، رستوران شاندیز مشهد، رستوران دلستان، رستوران گازماخ و رستوران برکه از بهترین های تبریز بوده که فضای سنتی و یا مدرن، غذاهای محلی و کیفیت عالی همه جزو ویژگی هایآنها هستند.
کبابی حاج علی در بازار تاریخی تبریز هم به سبب طعم کباب هاش بسیار خوش نام است و رستوران و کافی شاپ قصر چینی هم به واسطه منطقه ای که در آن واقع شده چشم اندازی زیبا از شهر و کوه عون بن علی دارد و شب های خوش آب و هوا و زیبای تبریز مهمانان این شهر را مسحور خود می کند.
سوغاتی های ماندگار ، خوشمزه
علاوه بر سفالگری، سوزن‌دوزی، قالی‌بافی، قلم‌زنی روی مس، کفش‌دوزی، کنده‌کاری، گلدوزی، گلیم‌بافی، معرق‌کاری، منبت‌کاری، نقاشی روی سرامیک، نقره‌کاری و نگارگری که از صنایع دستی شهر تبریز به حساب می آیند، خوراکی های خوشمزه مثل قرابیه، لوزی، باقلوا ترک تبریز، نوقا، راحت القوم و باسلوق و البته آجیل مخصوص تبریز که از گذشته مرغوبیت جهانی داشته و از بهترین محصولات تولیدی ایران بوده، از سوغات خوراکی این شهر هستند که می‌توانید از بازارهای شهر مثل بازار کبود تبریز تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا