گردشگری

اقامتگاه سنتی پلمب شده بازگشایی شد

اقامتگاه سنتی که روز گذشته به درخواست اتحادیه آبمیوه و بستنی پلمب شده بود، با نامه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران فک پلمب شد اما این مشکلی است که هراز گاهی تکرار می شود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، روز گذشته یکی از اقامتگاه‌های سنتی در مرکز شهر تهران با درخواست اتحادیه آبمیوه و بستنی فروشان به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات در بخش چایخانه و کافه با حضور نماینده‌ای از اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمب شد.

پیرو این اتفاق گردشگران خارجی و مسافران ایرانی اقامت داده شده، بیرون رفتند چون اگرچه پلمب باید در بخش کافه اتفاق می‌افتاد اما بخش اقامتی نیز بسته شد.

گردشگران خارجی که در این اقامتگاه بودند از طرز برخورد نامناسب مأمور اماکن و رفت و آمدهای پی در پی و پس از آن درخواست مدیریت برای بیرون رفتن از اقامتگاه متوجه وجود مشکل شدند.

مشکلی که آنها را ترسانده بود به گونه‌ای که هنگام خروج حتی پاسپورت خود را برنداشتند و نگران بودند که آیا می‌توانند پس از ده روز که در شهرهای ایران گردش کردند درست یک روز مانده به پرواز، مدارک خود را دوباره به دست آورند یا خیر.

این اتفاق برای آنها خاطره ناخوشایندی را در پایان سفر به همراه داشت و یکی از آنها دچار مشکلات فیزیکی به دلیل استرس وارده شد.

این اتفاق اولین بار نبوده و به نظر می‌رسد آخرین بار هم نیست زیرا پیش از این نیز چند بار به اقامتگاه‌های مختلف اخطار پلمب داده شده و یا برخورد انجام گرفته است منتها برخی از مأموران از وجود قوانین و مجوزهای این اقامتگاه‌های سنتی با خبرند و خیلی‌ها بی خبر.

شاید هنوز وزارت میراث فرهنگی استان تهران تعریف اقامتگاه سنتی در رده تأسیسات گردشگری و مستثنی شدن تأسیسات گردشگری از شمول قانون اصناف را برای اداره اماکن و اتحادیه‌های صنفی تبیین نکرده که چنین اتفاقاتی می‌افتد ولی قطعاً اتفاقاتی از این نوع، موجب می‌شود مسافران در شهرهای شلوغی مانند تهران برای اقامت در اقامتگاه‌های سنتی آرامش خاطر نداشته باشند. موضوعی که در میان گردشگران خارجی اهمیت زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا