فوتبال ایرانورزش

بازگشت یحیی به دوران برانکو و پنجره‌های بسته!

ناظم نیوز: با مصدومیت شش بازیکن، پرسپولیس در بحران عجیبی فرو رفته است.

به گزارش پایگاه خبری ناظم نیوز، برخلاف فصل گذشته که تعداد کمی از بازیکنان پرسپولیس دچار مصدومیت شدند، این فصل و در حالی که هنوز یک سوم مسابقات نیز سپری نشده، 10 بازیکن مصدوم از پیش تا دیدار با گل‌گهر روی دست یحیی گل‌محمدی باقی مانده‌اند. بسیاری از هواداران پرسپولیس تصور می‌کنند علت مصدومیت بالای بازیکنان این تیم کیفیت نامطلوب چمن ورزشگاه آزادی است، اما گروهی دیگر نیز نظر متفاوتی را ابراز می‌کنند.
اگرچه برخی از این آسیب‌دیدگی‌ها با برخورد و ضربه اتفاق افتاده، اما بسیاری این نقد را وارد می‌کنند که به علت پیش فصل کوتاه و عدم برگزاری اردوی خارجی، بازیکنان پرسپولیس آمادگی لازم برای شروع پرفشار فصل را نداشتند و به همین دلیل در تمرینات یا بازی‌ها، دچار مصدومیت شدید شدند.
البته این موضوع سوی دیگر و مهمتری هم دارد. علت مصدومیت بازیکنان پرسپولیس هرچه که باشد، با آسیب‌دیدگی هر کدام از این بازیکنان، تیم به نوعی دچار یک نقصان بزرگ می‌شود چرا که با تصمیم جدید فدراسیون فوتبال، تنها 19 بازیکن بزرگسال اجازه همراهی تیمشان را دارند و علاوه بر کاهش این سهمیه، لیست زیر 25 ساله نیز کاملا حذف شده است.
در چنین شرایطی تیم پرسپولیس که شاید حداکثر 4 بازیکن امید و جوانان توانمند را داشته باشد، برای حضور در 30 بازی لیگ برتر و شاید حداکثر 21 بازی لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی، تنها 23 بازیکن خواهند داشت که به وضوح عدد پایینی محسوب می‌شود.
به عبارتی تصور کنید پرسپولیس باید 2700 دقیقه بازی لیگ برتر را باید بین شهاب زاهدی و نبیل باهویی تقسیم کند که طبیعتا آنها شاید حتی در چارچوب لیگ برتر هم نتوانند چنین فشاری را تاب بیاورند. این موضوع برای سایر پست‌ها نیز کاملا صادق است و تازه این در شرایطی است که تیم هیچ بازیکن مصدومی نداشته باشد.
لیست مصدومان این فصل پرسپولیس را ببینید:
1. وحید امیری: مصدومیت وحید امیری از ناحیه کشاله است و او به همین دلیل فیفادی را هم از دست داده و حتی ممکن است در بازی بعدی از فیفادی هم حاضر نباشد.
2. مهدی ترابی: ستاره پرسپولیس به دلیل پیچ‌خوردگی و یک مصدومیت کهنه از میادین دور شده و همچنان احساس درد می‌کند.
3. میلاد سرلک: مصدومیت شماره 10 سرخپوشان کشیدگی همسترینگ است و او هم تا یک ماه آینده در ترکیب پرسپولیس حضور نخواهد داشت.
4. یاسین سلمانی: پارگی رباط صلیبی یاسین سلمانی، بحران بزرگی را در پرسپولیس ایجاد کرده و او فصل را از دست داده است.
5. علیرضا عنایت‌زاده: این بازیکن جوان در یک دیدار دوستانه دچار پارگی رباط صلیبی شد تا بازیکنی که یحیی حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بود، فصل را از دست بدهد.
6. علیرضا خدادادی: مهاجم پرامید تیم بزرگسالان و آقای گل رده امیدها، بار دیگر از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و تحت عمل جراحی قرار گرفت.
بولت زیر مجموعهعلاوه بر این نفرات دانیال اسماعیلی‌فر، امید عالیشاه، علیرضا بیرانوند و علی نعمتی هم در این فصل مصدوم شدند.
این وضعیت پرسپولیس در پیش فصل نیز کاملا قابل پیش‌بینی بود و حتی ممکن است برای سایر تیم‌ها نیز پیش بیاید، چرا که شاید تعداد مصدومان چندان غیرعادی نباشد، اما لیست فشرده باعث می‌شود ناگهان هر تیم خالی از بازیکن شود.
حالا پرسپولیس علاوه بر دو بازیکن جوان، میلاد سرلک، مهدی ترابی، وحید امیری و یاسین سلمانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد تا تنها ۱۷ بازیکن را در لیست خود ببیند.
ترکیب اصلی پرسپولیس در غیاب مصدومان: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، امید عالیشاه، محمد عمری و شهاب زاهدی.
نیمکت ذخیره با بازیکنان بزرگسال: فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی، سینا اسدبیگی
نکته جالب این است که گئورگی گولسیانی هم ممکن است به دلیل حکم کمیته انضباطی محروم شود تا تعداد بازیکنان ذخیره پرسپولیس کاملا حداقلی باشد.
این یک موقعیت بحرانی برای تیمی است که شاید به سختی بتواند با این شرایط رقابت را ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا