ورزش

رقابت داخل و بیرون زمین استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی

هفته بیست و ششم لیگ برتر امروز و با انجام ۸ بازی برگزار می‌شود که در حساس ترین بازیهای استقلال و پرسپولیس به مصاف شهرخودرو و ذوب آهن می‌روند.

به گزارش ناظم نیوز، هفته بیست و ششم رقابتهای لیگ برتر فوتبال امروز و با انجام ۸ بازی تقریباً همزمان برگزار می‌شود تا فصل بیست و یکم یک گام دیگر به سوی هفته پایانی و تعیین تکلیف ۱۶ تیم حاضر در آن نزدیک شود.

در دو بازی حساس بالای جدول که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی داشته باشد استقلال در تهران با پدیده دیدار می‌کند و پرسپولیس در اصفهان به مصاف ذوب آهن می‌رود. در دیدار حساسی هم که در انتهای جدول برگزار می‌شود فجر سپاسی و نفت مسجد سلیمان دو تیمی که به شدت سایه سقوط را بالای سرخود احساس می‌کنند به مصاف هم می‌روند که نتیجه این دیدار هم در سرنوشت این دو تیم بسیار تاثیر گذار است.

در سایر دیدارهای امروز تراکتور از هوادار پذیرایی می‌کند، پیکان و سپاهان در خانه پیکان به دیدار هم می‌روند، نساجی میزبان مس رفسنجان است، آلومینیوم در سیرجان به دیدار گل گهر می‌رود و در دربی خوزستان صنعت نفت پذیرای تیم فولاد است.

استقلال – شهرخودرو

تقابل تیم‌های بالا و پایین جدول نشان می‌دهد امتیازات این بازی برای هر دو تیم اهمیت دارد. استقلال برای قهرمانی و شهرخودرو برای فرار از سقوط به دنبال کسب هر ۳ امتیاز بازی هستند و این نشان می‌دهد این دیدار باید دیداری سخت و نفس گیر برای دو تیم باشد.

استقلال برای این بازی سید حسین حسینی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و با یک غایب به این دیدار می‌رود. احتمال اینکه مجیدی امروز با رویکرد تهاجمی‌تر به این دیدار برود وجود دارد که اگر این فرضیه درست باشد، می‌توان انتظار حضور مطهری یا رمضانی را هم در ترکیب اصلی آبی پوشان داشت.

این بازی با هر نتیجه‌ای تمام شود استقلال همچنان صدرنشین لیگ خواهد ماند، اما این هدف نهایی آبی پوشان نیست. شاگردان مجیدی مترصد این هستند تا با پیروزی در این بازی خانگی هم نوار تساوی‌های مسلسل وارشان را قطع کرده و هم حداقل فاصله ۴ امتیازی شان با پرسپولیس را حفظ کنند.

ذوب آهن – پرسپولیس

این بازی جدا از حساسیت‌های بالایی که دارد، بیشتر تحت تاثیر حاشیه‌هایی است که برای مهدی تارتار ایجاد شده است. تارتار که پیش از این از سوی هواداران استقلال متهم به شکست در همه تقابل هایش با پرسپولیس با هر تیمی شده بود، امروز از سوی هواداران ذوب آهن هم تحت فشار قرار دارد و هواداران این تیم هم توقع نتیجه‌ای به جز شکست در این بازی خانگی دارند.

سرخ پوشان که در مقایسه با ۵ فصل گذشته روزهای پر حاشیه و پر تنشی را سپری می‌کنند، بی‌صبرانه انتظار جبران امتیازات عقب مانده از استقلال هستند و امید زیادی به کسب امتیازات کامل این بازی دارند.

ذوب آهن احتمال سقوط خود را از بین برده و می‌تواند با خیالی آسوده این بازی را دنبال کند. شاگردان تارتار در صورت شکست احتمالی تنها ممکن است یک رده سقوط کنند اما در صورت پیروزی احتمالی ممکن است حتی تا رده هفتم هم صعود کند.

پیکان – سپاهان

مجتبی حسینی پس از روزهای تلخی که به واسطه شکست مقابل پرسپولیس و شنیدن انواع و اقسام اتهامات پشت سر گذاشت، امروز باید برابر تیم پر مهره و آماده سپاهان تیم جوانش را راهی میدان کند.

سپاهان با ۴۶ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و نتیجه این بازی در پایان هفته بیست و ششم تغییری در جایگاه این تیم ایجاد نمی‌کند. اما شاگردان نوید کیا نیم نگاهی به پیشی گرفتن از پرسپولیس در جدول داشته و برای همین آنها چشمداشت خاصی به امتیازات این بازی دارند.

سپاهان دارای بهترین خط حمله لیگ برتر است و خطرناک‌ترین مهاجم این تیم شهریار مغانلو با ۹ گل زده است که در کنار شیمبا از فولاد سومین گلزن برتر این فصل رقابتهای لیگ برتر است. مغانلو بهترین گلزن ایرانی لیگ برتر و بدون احتساب ضربات پنالتی آقای گل لیگ است.

صنعت نفت – فولاد

دربی بزرگ خوزستان مصاف بین کاپیتان‌های سابق استقلال روی نیمکت دو تیم فولاد و صنعت نفت هم می‌باشد. فولاد که با به جا گذاشتن عملکردی خوب در آسیا و صعود از مرحله گروهی این مسابقات در لیگ برتر هم در رده چهارم جدول ایستاده است، برای تثبیت این جایگاه امروز باید با صنعت نفتی دیدار کند که با ۷ امتیاز اختلاف نسبت به آنها در رده هشتم جدول قرار دارد.

نقطه قوت تیم فولاد ۳ بازیکن بزرگ و خارجی این تیم در خطوط سه‌گانه دفاع، میانی و حمله هستند و البته چند بازیکن ایرانی احیا شده نظیر شهاب گردان، مهدی شیری، عارف آقاسی و آرش رضاوند. نقطه قوت بزرگ تیم صنعت نفت هم طالب ریکانی است که نقش ارتش یک نفره را برای این تیم بازی می‌کند.

تقابل استاد و شاگرد در سیرجان

در یکی از بازی‌های جذاب امروز گل گهر در سیرجان میزبان آلومینیوم اراک است که این بازی تقابل تیم‌های ششم و دهم جدول است. اما بیش از آنکه این بازی حساسیت جدولی داشته باشد، تحت تاثیر رویارویی مهدی رحمتی و امیر قلعه نویی خواهد بود. استاد و شاگردی که مدتهاست رابطه بین شان کدر نیست.

در دیدار حساس دیگری امروز نفت مسجد سلیمان و فجر سپاسی به مصاف هم می‌روند که برنده این بازی شاید بتواند امیدهایش را برای بقا در لیگ برتر بیشتر کند. به خصوص اگر برنده نفت مسجد سلیمان باشد. چون در این صورت آنها ۵ امتیاز از فجر سپاسی پیش افتاده و حاشیه امنیت خوبی پیدا می‌کنند. در دیگر دیدارهای امروز تراکتور در تبریز خود به مصاف هوادار می‌رود و نساجی و مس رفسنجان هم به میزبانی نساجی به میدان می‌روند.

برنامه بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر به شرح زیر است؛

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت

فجرشهیدسپاسی شیراز- نفت مسجدسلیمان – ساعت ۱۸:۳۰
تیم داوری:
امیر عرب براقی- محمدرضا ابوالفضلی-علیرضا ایلدروم-احمد محمدی- ناظر: حسین نجاتی

تراکتورتبریز- هوادار تهران – ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه یادگار امام تبریز
تیم داوری:
کوپال ناظمی-علی اکبر نوری-امیر محمد داود زاده-کمیل غلامی-ناظر: محمدرضا فلاح

ذوب‌آهن اصفهان- پرسپولیس – ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
تیم داوری:
پیام حیدری- محمدرضا منصوری-عسگر محمدی-ایمان کهیش-ناظر: رضا سخندان

نساجی مازندران – مس رفسنجان – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
تیم داوری:
عبدالنبی پور خلف-ولی کاوسی-رحیم حاچی پور-وحید زمانی-ناظر: بهرام مهرپیما

گل‌گهر سیرجان- آلومینیوم اراک – ساعت ۲۰- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
تیم داوری:
روح الله شریفی-محمد راهی-محمد علی پور متقی-مسعود حقیقی-ناظر: حیدر شکور

استقلال- شهرخودرو مشهد – ساعت ۲۰:۴۰- ورزشگاه آزادی تهران
تیم داوری:
حسن اکرمی-سعید قاسمی-علی احمدی-علی بای-ناظر: هدایت ممبینی

صنعت نفت آبادان- فولاد خوزستان – ساعت ۲۱- ورزشگاه تختی آبادان
تیم داوری:
محمدرضا تارخ- حامد صفایی- محسن بابایی-پیمان فرخی مهر-ناظر: سید احمد صالحی

پیکان تهران- فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۲۱- ورزشگاه پاس قوامین تهران
تیم داوری:
مرتضی منصوریان- آرمان اسعدی- پوریا زحمتی- حسین زمانی-ناظر: رسول فروغی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا