فوتبال ایرانورزش

استقلال با حروف الفبا صدرنشین لیگ می‌شود!

ناظم نیوز: با کسر یک امتیاز از پرسپولیس، آنگاه استقلال به دلیل تقدم در حروف الفبای فارسی در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ناظم نیوز، سرانجام سایت فدراسیون فوتبال نیز خبر کسر امتیاز از پرسپولیس را به صورت رسمی اعلام کرد و سرخ پوشان به دلیل مسائل مربوط به ثبت قرارداد گئورگی گولسیانی و برعهده گرفتن پرداخت مالیات این بازیکن به کسر یک امتیاز محکوم شده‌اند.
با اعلام رسمی این موضوع، بحث و گمانه‌زنی درخصوص تعیین صدرنشین لیگ به وجود می‌آید. چرا که پس از کسر یک امتیاز، شمار اندوخته‌های شاگردان یحیی گل محمدی به عدد 12 می‌رسد و آنها با استقلال هم امتیاز می‌شوند. در این حالت برای تعیین صدرنشین لیگ، باید به سراغ آیتم‌های دیگر رفت.
دو فصلی است که سازمان لیگ اعلام کرده که در پایان فصل، قانون بازی رو در رو را برای تعیین رتبه بندی تیم‌های هم امتیاز ملاک قرار می‌دهد ولی هنوز استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر نرفته‌اند و اینکه ملاک بازی رو در رو، در پایان فصل اعلام می‌شود.
در بند ب ماده 3 – 21 آیین نامه برگزاری لیگ برتر ذکر شده که در صورت هم امتیاز بودن دو یا چند تیم، تیمی که دارای تفاضل گل بیشتر است در رتبه بالاتر قرار می‌گیرد که هم استقلال و هم پرسپولیس دارای تفاضل مثبت پنج هستند.
در بند ج همین ماده آمده است که در صورت تساوی تفاضل گل‌های دو یا چند تیم، تیمی که گل‌های زده بیشتری دارد در رتبه بالاتر می‌ایستد ولی سرخابی‌ها تاکنون 6 گل به ثمر رسانده و در این آیتم نیز برابر هستند.
در نتیجه برای تعیین تیم صدرنشین لیگ برتر، تنها می‌توان به ترتیب حروف الفبا استناد کرد که در این حالت، استقلال بالاتر از پرسپولیس می‌تواند در رتبه نخست جدول رده بندی لیگ برتر قرار بگیرد و با ایستادن در این جایگاه، به تعطیلات فیفا دی برود.
در آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و برای بررسی این شرایط، چیزی در مورد تعیین رتبه براساس تعداد کارت زردهای دریافتی کمتر نیامده که اگر چنین بود، پرسپولیس با 7 اخطار بالاتر از استقلالی قرار می‌گرفت که بازیکنانش 9 بار کارت زرد گرفته‌اند.
به هر شکل کسر یک امتیاز از پرسپولیس سبب می‌شود که آنها با استقلال در همه چیز برابر شوند. ضمن اینکه فاصله سپاهان با صدر جدول به یک امتیاز کاهش پیدا می‌کند تا اینگونه رقابت در صدر جدول رده بندی میان مدعیان قهرمانی داغ شود.
با اعلام خبر کسر امتیاز از پرسپولیس توسط فدراسیون فوتبال، پافشاری استقلال و تیم مدیریتی آبی‌ها در رعایت قانون باعث می‌شود که در این زمینه ورق به سود علی خطیر برگردد هر چند که رقبای این تیم مدعی هستند که استقلال نیز مرتکب تخلفاتی شده و باید دید نظر فدراسیون در این خصوص چه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا