اجتماعیجامعه،شهری

بازدید رایگان کودکان از مراکز علمی شهرداری منطقه یک با محوریت آموزش

ناظم نیوز : موزه طبیعت و حیات وحش ایران -دارآباد - و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک به مناسبت نکوداشت هفته جهانی کودک، خدمات رایگان به کودکان و گروههای دانش آموزی شهر تهران ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه گفت: در این هفته برنامه های متنوعی برای کودکان و دانش آموزان به اتفاق خانواده ها برگزار شد و مراکز علمی، فرهنگی و تاریخی منطقه یک در کنار هم هفته ای پر نشاط، شاد و آموزش محور را به اجرا گذاشتند.

او تصریح کرد: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در هفته ملی کودک پذیرای دانش‌آموزان، کودکان به همراه والدینشان و… بود و آنها به صورت رایگان از قسمت های مختلف مرکز بازدید و ضمن آشنایی با دستگاههای علمی از آموزش های لازم بهره مند شدند.

صباغ گفت: موزه دارآباد نیز که به دلیل داشتن پتانسیل های لازم آموزشی و محیط هیجان انگیز برای کودکان یکی از ابزارهای شهر تهران برای آموزش و رشد و بالندگی کودکان در زمینه های علمی است در این ایام امکان بازدید رایگان از کلیه بخش های این مجموعه را برای کودکان فراهم کرد.

وی ویژه برنامه ای با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» را یکی دیگر از برنامه های اجرایی دانست که با رویکرد پیوند کودکان با گردشگری در مجموعه نیاوران برگزار شد.

شهردار منطقه یک افزود: برنامه های اجرا شده در کاخ موزه نیاوران شامل مجموعه کارگاه های نقاشی کودکان با محوریت اهمیت و توجه به نگاهداشت میراث فرهنگی، تور آشنایی با تنوع زیستی باغ موزه، ارائه آموزش های سفال، مرمت کاشی و قالی، کارگاه قصه گویی با محوریت آثار تاریخی، نمایشگاه مجموعه آثار کودک هنرمند، بازدید از کاخ موزه های نیاوران در قالب بازی پرسه در‌محوطه نیاوران با محوریت نگاهی صلح آمیز به قصه های شاهنامه و…. بود که مورد توجه خاص خانواده ها قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا