ارتباطات و فناوری اطلاعاتاقتصادی

اینترنت گران می‌شود؛ موافقت اپراتورها با شرایط رگولاتوری

ناظم نیوز : وزارت ارتباطات با افزایش ۱۰۰ درصدی اپراتور‌ها موافقت نکرده و فقط اجازه داده حداکثر تا ۳۴ درصد افزایش دهند.

اپراتورها ابتدای هفته با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار افزایش تعرفه دو برابری اینترنت شدند. سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات در واکنش به این نامه نیز اعلام کردند هرگونه تغییر تعرفه اینترنت مشروط به توسعه و افزایش کیفیت شبکه است.

شب گذشته اپراتورهای ارتباطی با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شروط مورد نظر این سازمان را پذیرفته‌اند. افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ و افزایش ۳۰درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده از جمله مهم‌ترین شروط تعیین شده برای اپراتورهاست.

آنطور که تسنیم مدعی شده است، افزایش تعرفه اینترنت حدود ۳۴ درصد خواهد بود، این درحالی است که اپراتورها خواهان افزایش صددرصدی قیمت بودند. «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد: «به هیچ وجه درخواست افزایش صد درصدی را نمی‌پذیریم و در شرایط فعلی کشور چنین چیزی امکان پذیر نیست.»

او اعلام کرد در صورت تصمیم‌گیری درباره تعرفه اینترنت این افزایش در سقف تورمی که در کشور وجود دارد خواهد بود: «ما بخش زیادی از استدلال‌هایشان (اپراتورها) را نپذیرفتیم. درباره هزینه‌هایی که گفتند هر چند که در این سال‌ها از سال ۱۳۹۶ به نوعی تعرفه‌ها دست نخورده، افزایش‌هایی در حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و قیمت ارز داشتیم. جلساتی که سازمان تنظیم مقررات با اپراتورها داشت شرط و شروطی را برای افزایش پیش پای اپراتورها گذاشتیم و منوط به این کردیم کیفیت شبکه را به شکل ملموسی ارتقا دهند. ما دنبال سود اپراتور نیستیم به دنبال کیفیت شبکه هستیم، شرایطی را ابلاغ کردیم که اگر برای افزایش کیفیت شبکه در مدت زمان مشخص انجام دهند درباره درخواستشان تصمیم گیری میکنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا