اقتصادیتولید و تجارت

توقف استخراج رمز ارزها از دست رفتن فرصت است!

رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین ایران با تاکید بر اینکه پیش از دستور رئیس جمهور استخراج رمزارز توقف شده بود، گفت: توقف استخراج رمز ارزها از دست رفتن فرصت است.

ناظم نیوز: رئیس جمهور در جریان آخرین جلسه هیات دولت گفت: تولید و استخراج رمز ارزها در کشور حتی مراکز دارای مجوز، تا پایان شهریور ممنوع است. وی تاکید کرد: از امروز تا پایان شهریور هر نوع استخراج رمز ارز ممنوع و غیر قانونی است.
این دستور در حالی است که از نگاه کارشناسان استخراج رمرز ارزها می‌تواند راهکاری برای کاهش فشار تحریم‌ها در شرایط سخت اقتصادی باشد.
محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین ایران، درباره دستور رئیس جمهور درباره توقف استخراج رمرز ارزها، اظهار کرد: قبل از دستور رئیس جمهور در جلسه هیات دولت فعالیت استخرهای استخراج رمز ارز متوقف شده بود.وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دستور رئیس جمهور در این جلسه بیشتر جنبه رسمیت دادن به توقف استخراج یا اطلاع عمومی بوده است.
شرفی معتقد است؛ دستور به توقف با توجه به منافع آن برای کشور و ظرفیت اضافه برق تولیدی اشتباه است.
وی افزود: ضمن اینکه استخراج رمز ارزها در مقایسه با برخی از صنایع مصرف کمتری از برق کشور دارد.
شرفی با تاکید بر اینکه استخراج رمز ارزها در شرایط کنونی برای کشور ما یک فرصت است، گفت: توقف استخراج رمز ارزها در حالی که می‌توان با یک مدیریت درست و هوشمندانه از آن استفاده کرد از دست رفتن فرصت درآمدزایی از یک صنعت نو برای کشور است.
وی تصریح کرد: مسئولان کشور به دوره مسئولیت خود به عنوان دوره گذار نگاه می‌کنند و این خود مانع بزرگی برای گرفتن تصمیمات کارشناسی و مطابق به تحولات روز و رسیدن به نتایج مثبت در بلند مدت است.
شرفی همچنین کم کاری مسئولان در ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید برق با مطابق به نیاز روز مردم و صنایع را نیز در شرایط پیش آمده موثر دانست.
وی گفت: اگر مطابق با نیاز روز کشور منابع تامین برق دیده می‌شد اکنون شاهد بی‌برقی نبودیم و انگشت اتهام را به سمت یک صنعت با فرصت درآمدزایی نمی‌گرفتیم.
چند روز پیش نیز رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در نشست خبری گفته بود: طبق برنامه قرار بود که هر سال 5000 مگاوات ظرفیت جدید داشته باشیم که در مدت 5 سال 25 هزار مگاوات می‌شود، اما اکنون با توجه به اینکه سال 1400 سال آخر برنامه ششم است، فقط 57 درصد برنامه جهت تحقق ظرفیت جدید نیروگاهی محقق شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا