گردشگری

علی مسائلی خبر داد: توافقات نهایی برای برقراری پرواز زنجان – تهران و بالعکس

ناظم نیوز: برقراری پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه زنجان در هفتاد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ناظم نیوز، هفتاد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد و بخش خصوصی و مسئولان دولتی نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه احیای فرودگاه بین‌المللی زنجان ارائه کردند.

در همین رابطه علی مسائلی یکی از فعالان بخش خصوصی حاضر در جلسه به خبرنگار ما گفت: عملیاتی کردن پرواز از زنجان به مقاصد مشهد، تهران و استانبول قابلیت عملیاتی شدن را داراست و از اواخر تیر ماه امسال پرواز زنجان – تهران و بالعکس رقم خواهد خورد.

مسائلی گفت: در این زمینه مذاکرات بسیار زیادی با شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته و خوشبختانه برای برقراری پرواز زنجان – تهران و بالعکس توافقات نهایی انجام شده است.

این کارشناس صنعت گردشگری افزود: ما معتقد هستیم پرواز از زنجان به کشورهای آسیایی و اروپایی نیز می‌تواند کلید بخورد.

مسائلی درباره حضور و فعالیت بخش خصوصی تصریح کرد: برای راه‌اندازی پروازها باید بخش خصوصی وارد میدان شود و به طور مثال اواخر سال گذشته «یزدایر» با مشارکت فعالان صنعت استان یزد راه‌اندازی شد. در لرستان هم با حمایت بخش خصوصی پروازهای لرستان به تهران و مشهد در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

وی گفت: تضمین برقراری پروازها با بخش خصوصی است و ما باید به هر نحوی که شده است پروازها را از مبدأ زنجان استارت بزنیم.

مسائلی افزود: البته لازمه برقراری پروازها به شرطی  است که قرارداد یک ساله (اجاره در تملیک) منعقد شود و بانک‌های استان نقدینگی این موضوع را تأمین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا