استانها

افزایش آمار ازدواج در خراسان رضوی

مشهد ـ مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: میزان ازدواج در خراسان رضوی با ثبت بالغ بر ۳۲ هزار مورد، نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به گزارش ناظم نیوز، محمد نخعی با اعلام جایگاه دوم این خراسان رضوی در ثبت وقایع ازدواج پس از تهران در کشور، اظهار کرد: ۱۰.۶ درصد کل ازدواج‌های کشور با ۳۱ هزار و ۷۲۱ واقعه در هفت ماه نخست سال در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در همین مدت، ۱۲ هزار و ۱۶۰ واقعه طلاق از مجموع ۱۱۱ هزار و ۴۸۷ واقعه ثبت شده در سامانه جامع کشوری ازدواج و طلاق نیز به خراسان رضوی تعلق گرفته است که بیش از ۱۰ درصد طلاق‌های کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به ثبت ۴۵ درصد ازدواج‌های خراسان رضوی در مشهد، افزود: از مجموع کل ازدواج‌های استان، ۱۴ هزار و ۱۱۸ واقعه در مشهد ثبت شده که ۹.۳ درصد نسبت به هفت ماهه ابتدای سال قبل رشد داشته است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های نیشابور، تربت جام و تربت حیدریه پس از مشهد بالاترین میزان ازدواج‌های ثبت شده خراسان را به خود اختصاص داده‌اند.

نخعی از کاهش ۳۸ درصدی میزان طلاق در شهرستان‌های خواف و تایباد در هفت ماهه منتهی به مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: با وجود ثبت بیشترین میزان طلاق پس از مشهد در شهرستان‌های نیشابور و تربت حیدریه، این رقم یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی، ثبت ۵۸ درصد طلاق‌های خراسان رضوی در مشهد با هفت هزار و ۷۷ واقعه را زنگ هشداری برای این کلان‌شهر دانست و گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط و برگزاری کلاس‌های مشاوره، سعی در آگاه‌سازی زوجین قبل از اقدام به ازدواج و همچنین قبل از درخواست طلاق داریم تا با آگاهی نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا