استانها

ذخیره سازی ۳۰۰۰ تن برنج در گلستان/ ۸۰۰۰ تن سویا خریداری شد

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، سید خالق سجادی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: کشت قراردادی گندم در برخی از استان های کشور از جمله گلستان در حال انجام بوده و در این طرح کشاورزان به مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کرده و قرارداد می بندند.

مدیر کل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان گلستان ادامه داد: این طرح به نفع کشاورز بوده و از کشاورزان گلستانی انتظار داریم از این طرح استقبال کنند.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی گندم در هشت استان به صورت پایلوت آغاز شده است، افزود: در این طرح کود مورد نیاز و حق بیمه محصول از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان پرداخت شود.

سجادی گفت: در موقع برداشت گندم در خردادماه سال آینده، این مبلغ که تقریباً برای هر هکتار سه میلیون تومان است از پول گندم کشاورزان کسر می‌شود.

وی در خصوص سویا هم اضافه کرد: طبق پیش بینی ها قرار بود ۲۰ هزار تن سویا از مزارع گلستان برداشت شود که به علت خشکسالی فقط هشت هزار تن سویا خریداری شد.

مدیر کل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ تن برنج و بیش از هزار و ۵۰۰ تن شکر در انبارهای استان ذخیره شده و مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا