فوتبال ایرانورزش

از اولین حضور بانوان در ورزشگاه تا تخته گاز پیکان!

ناظم نیوز: هفته سوم لیگ برتر فوتبال در حالی با نخستین پیروزی پرسپولیس همراه بود که بانوان برای اولین بار توانستند دیدارهای باشگاهی را از نزدیک تماشا کنند.

به گزارش ناظم نیوز، هفته سوم لیگ برتر فوتبال در حالی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد که هر هفته که لیگ می‌گذرد، شاهد مسابقات جذاب‌تری هستیم و از همین هفته‌های نخست و شروع کار، داغ و جذاب دنبال می‌شود. در گزارشی به بررسی بالا و پایین‌های هفته سوم پرداخته‌ایم.
طلسم برد شکست، طلسم مهاجمان نشکست
هفته سوم لیگ برتر برای قرمزها خوش یمن بود و آنها پس از ۲ هفته ناکامی، سرانجام پیروز شدند و اولین بردشان را در فصل جدید جشن گرفتند. پس از ۲ تساوی بدون گل برابر ذوب‌آهن و فولاد، در بازی هفته سوم طلسم شاگردان یحیی گل‌محمدی شکست و آنها هم پیروز شدند و هم اولین گل‌شان را در لیگ به ثمر رساندند تا دیگر جلوی گل‌زده این تیم در جدول بازی‌ها خالی نباشد.
پرسپولیس این هفته در اراک توانست با تک گل میلاد سرلک، آلومینوم را شکست دهد، بردی که هواداران این تیم را به آینده تیم‌شان در فصل جدید امیدوار کرد تا این تیم روی نوار برد قرار گیرد و به جمع مدعیان اضافه شود.
با این حال نکته نگران‌کننده در تیم گل‌محمدی، قفل شدن پای مهاجمان این تیم است و آنها نتوانسته‌اند در ۲۷۰ دقیقه گذشته از لیگ، توپی را وارد دروازه حریفان کنند. ناکامی مهدی عبدی در ۲ هفته اول سبب شده بود تا در بازی با آلومینیوم، یورگن لوکادیا مهاجم سرشناس هلندی در ترکیب قرار بگیرد اما این مهاجم هم نتوانست گره‌ای از خط حمله قرمزها باز کند و عملکرد او نشان داد که برای رسیدن به آمادگی کامل هنوز چند هفته دیگر زمان لازم دارد.
روزهای خوش ساپینتو و آبی‌ها
ساپینتو و استقلال روی نوار برد افتاده‌اند، آنها پس از باخت هفته اول مقابل سپاهان، در ۲ بازی بعدی ۲ برد به دست آوردند تا نشان دهند که در لیگ بیست و دوم هم در جمع مدعیان قرار خواهند داشت و برای دفاع از عنوان قهرمانی دورخیز کرده‌اند. آنها پس از باخت به سپاهان، روند پیروزی‌هایشان از بازی با ملوان آغاز شد و این هفته مقابل مس کرمان ادامه پیدا کرد، هر چند مس با یک بازی بسته، راه‌های نفوذ استقلال را بسته بود اما سرانجام آبی‌ها توانستند به گل برسند تا دومین سه امتیازشان را در فصل جدید دشت کنند.
بر خلاف گل‌محمدی که یکی از بزرگترین دغدغه‌هایش در شروع لیگ خط حمله است، در استقلال اما ساپینتو با داشتن مهاجمان آماده دغدغه‌ای ندارد، مهاجمانی که می‌توانند گره بازی را باز کنند. اگر در بازی با ملوان مهدی قایدی با ورود به زمین، ورق ر ا برگرداند و هم گل زد و هم گل ساخت، در بازی هفته سوم استقلال مقابل مس، این بار نوبت کوین یامگا بود که قفل بازی را باز کند و با یک گل سه امتیازی، استقلال را به برد دوم برساند.
حساب کار دست مواریس آمد
هفته سوم بر خلاف استقلال و پرسپولیس برای سپاهانی‌ها با خاطره خوشی همراه نبود. شاگردان ژوزه مورایس که با دو برد مقابل استقلال و نساجی، شروع پرقدرتی در فصل جدید داشتند، در هفته سوم سرانجام ترمز بردهایشان کشیده شد. زردپوشان که این هفته به سیرجان رفته بودند، در حالی که دو بر صفر پیش افتاده بودند، با کامبک گل‌گهر، مقابل این تیم به تساوی ۲-۲ رسیدند تا سرمربی مشهور پرتغالی زردها دستش بیاید که آن طور که در دو هفته اول تصور می کرد، کار آسانی تیمش در لیگ ایران پیش رو ندارد.
البته سپاهانی‌ها با وجود این تساوی، تا پایان هفته سوم بیشترین امتیاز را در بین تیم‌های لیگ برتری کسب کرده‌اند و با ۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارند.
پیکان تخته گاز می‌رود!
پیکان یکی از بالانشینان غیرمنتظره فصل جدید در پایان هفته سوم لیگ برتر است. شاگردان مجتبی حسینی در بیست و یکمین دوره لیگ برتر با کسب دو برد و یک باخت و کسب ۶ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد پیکان که مانند فصل گذشته با یک تیم جوان وارد بازی‌ها شده، در صورت ادامه این روند می‌تواند یکی از تیم‌های شگفتی ساز فصل جدید باشد.
خودروسازان پس از برد هفته اول مقابل ملوان، در هفته دوم به مس کرمان باختند اما در هفته سوم توانستند دوباره به جاده برد برگردند و با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان، در کنار استقلال، تیم‌های شش امتیازی لیگ هستند. البته باید به انتظار نشست که روند پیکان ادامه پیدا می‌کند یا ترمز آنها نیز کشیده می‌شود.
روزهای بحرانی ریشه‌دارها
با گذشت سه هفته از لیگ، اوضاع برای دو تیم پرطرفدار نگران‌کننده است و تراکتور و ملوان روزهای بحرانی را تجربه می‌کنند، دو تیمی ریشه‌داری که با تنها یک امتیاز در سه هفته گذشته در رده‌های پانزدهم و شانزدهم جدول قرار دارند.
ملوان که پس از ۶ سال دوباره به لیگ برتر بازگشته، در سه بازی اول ۲ باخت مقابل پیکان و استقلال و یک تساوی مقابل نساجی به دست آورده و در قعر جدول قرار گرفته است.
تراکتور هم با قربان بردیف ناامیدکننده بوده است، تیمی که این هفته در اهواز سه بر ۲ به فولاد باخت تا با دو باخت و یک مساوی در سه هفته اول، با یک امتیاز تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان در قعر جدول قرار نگیرد و در رده یکی به مانده به آخر جدول بایستد.
پاگشای بانوان در لیگ برتر
اتفاق قابل توجه هفته سوم لیگ برتر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بود، اتفاقی که تا پیش از این در جریان بازی‌های ملی رخ داده بود اما در سومین هفته از فصل جدید، پای بانوان به بازی‌های لیگ هم باز شد.

در جریان بازی استقلال و مس کرمان که پنجشنبه برگزار شد، نزدیک به هزار بانو توانستند این بازی را با حضور در ورزشگاه آزادی از نزدیک تماشا کنند و یک روز تاریخی و به یادماندنی در فوتبال باشگاهی ایران ثبت شود.
با توجه به گفته مسئولان سازمان لیگ، قرار است حضور بانوان در دیگر ورزشگاه‌ها هم در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم ادامه پیدا کند تا آنها مانند بازی‌های ملی در بازی‌های باشگاهی هم بتوانند مسابقه تیم های محبوب‌شان را از نزدیک تماشا کنند.
موتور گلزنی تیم‌ها روشن شده است
آمار گل‌های لیگ هفته به هفته بالاتر می‌رود و این خبر خوبی برای فوتبال ایران است که مسابقات را می‌تواند جذاب و تماشایی کند.
در حالی آمار گل‌های رد و بدل شده لیگ در هفته های اول و دوم کمتر از دو گل در یک بازی بود که در هفته سوم در ۸ بازی، ۱۹ گل به ثمر رسید که آمار ۲ گل و ۳۷ دهم گل در هر بازی را نشان می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا