سایر ورزشهاورزش

انتخابات کمیسیون ورزشکاران و باید و نبایدهای آن

عضو ستاد نظارت بر انتخابات کمیسیون ورزشکاران با اشاره به کاندیدا شدن ۵۶ نفر برای عضویت در این کمیسیون در مورد پیگیری فعالیت‌ها تا روز انتخابات و روند رای‌گیری توضیح داد.

پیمان فخری در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز، با یادآوری اینکه در پایان مهلت مقرر برای نام نویسی از متقاضیان عضویت در کمیسیون ورزشکاران، ۵۶ نفر اعلام آمادگی خود را نهایی کردند، گفت: با توجه به استعلام‌هایی که پیش از این در مورد ورزشکاران و تطبیق شرایط آنها با اساسنامه کمیسیون ورزشکاران انجام شده بود، مشکل و منعی برای حضور افراد ثبت نام شده در روز رای گیری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انجام کارهای تبلیغاتی توسط ورزشکاران یا فدراسیون های آنها بلامانع است، ادامه داد: ورزشکاران از حالا می توانند برای انجام تبلیغات فردی یا گروهی خود اقدام لازم را داشته باشند. فدراسیون ها هم می توانند در این زمینه اقدامات دلخواه را انجام دهند و حتی در صورت صلاحدید، رایزنی هایی میان فدراسیونی هم داشته باشند. تبلیغات فردی و گروهی برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران هیچ منعی ندارد.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی با تاکید بر اینکه انتخابات کمیسیون ورزشکاران ۲۱ آبان ماه برگزار می شود در مورد آن توضیح داد و گفت: ساعت ۹ صبح تا ۱۵ به عنوان زمان مقرر برای رای گیری در نظر گرفته شده است. قاعدتا ورزشکارانی مجاز به رای دادن هستند که طبق اساسنامه کمیسیون ورزشکاران حائز شرایط لازم برای رای دادن باشند.

فخری خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن ۱۵ کرسی در کمیسیون ورزشکاران، برگه های رای هم برای معرفی این تعداد نفر خواهد بود. ورزشکاران رای دهنده می توانند نام یک تا ۱۵ ورزشکار منتخب خود را در برگه های رای بنویسید اما در صورتی که تعداد اسامی از ۱۵ نفر بیشتر شود، برگه رای باطل اعلام شده و هیچ یک از ورزشکاران نام برده در آن در شمارش آرا در نظر گرفته نخواهند شد.

این عضو ستاد نظارت بر انتخابات کمیسیون ورزشکاران تاکید کرد: به منظور نظارت بر صحت و سلامت انتخابات کمیسیون ورزشکاران، در روز رای گیری ستاد نظارت بر انتخابات فعالیت خواهد داشت. این ستاد متشکل از دبیرکل کمیته ملی المپیک، رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و دو نماینده کمیسیون ورزشکاران است. البته هنوز نمایندگان کمیسیون ورزشکاران مشخص نشده اند.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی یادآور شد: تلاش این است شمارش آرا به محض پایان رای گیری انجام شود تا در همان روز رای گیری (۲۱ آبان ماه) ۱۵ عضو اصلی کمیسیون ورزشکاران و ۵ عضو علی البدل مشخص شوند.

فخری تاکید کرد: طبق اساسنامه کمیسیون ورزشکاران، یکی از اعضای این کمیسیون باید از میان ورزشکاران المپیک زمستانی باشد و حداقل ۴ نفر هم باید از میان بانوان ورزشکار انتخاب شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا