آموزش و پرورش

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان به مدرسه سازی در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ره آورد سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار بود.

به گزارش ناظم نیوز، حمیدرضا خان محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل فضاهای ورزشی و آموزشی به استان اختصاص داده شده بود که استخر دانش آموزی میانه و سالن ورزشی کمال ناحیه ۴ تبریز از این محل در سال گذشته افتتاح و بهره برداری شد.

وی افزود: همچنین برای تکمیل مدارس نیمه تمام خیّری ۹۵ میلیارد تومان در دور اول به استان اختصاص داده شده بود که در این راستا ۶۰ پروژه با ۲۲۷ کلاس درسی از محل مدارس نیمه تمام خیّری در ۱۴۰۱ افتتاح شد و برای تعمیر و ساخت سرویس‌های بهداشتی و آبخوری دانش آموزی از محل اعتبارات دور اول سفر ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل آموزش وپرورش استان داده خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مورد مصوبات و عملکرد دور اول سفر هیأت دولت به استان افزود: در رابطه با محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و پرورشی استان، ۱۰۳ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که ۱۶ پروژه با ۷۱ کلاس درس در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد.

وی یادآور شد: ساماندهی ۶۶ مدرسه کانکسی (اتاقکی) مستقل بالای ۱۰ نفر دانش آموز از پاییز ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت و کارهای عملیاتی آن تاکنون با ۶۰ درصد پیشرفت اجرا و در دست اقدام است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ همه این موارد به بهره برداری برسند.

خان محمدی در مورد مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور افزود: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه نیمه تمام خیّری در استان، یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان علاوه بر مصوبات دور اول به صورت ۲ ساله تصویب شد.

وی ادامه داد: از این رقم یکهزار و ۴۳۷ میلیارد تومان از محل مولدسازی فضاهای آموزشی و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دولتی و اعتبارات ملی تأمین خواهد شد و ۱۶۳ میلیارد تومان هم طبق تعهد وزیر راه و شهرسازی و برای ساخت هشت باب فضای آموزشی و پرورشی در شهر جدید سهند هزینه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا