فوتبال جهانورزش

اختراع جدید آنچلوتی؛ کسی به گرد پایش نمی‌رسد

ناظم نیوز: شاید هیچ مربی دنیا نتواند به خوبی کارلو آنچلوتی از بازیکنان متفاوت در پست‌های مختلف بهترین بازی را بگیرد. آخرین خلاقیت او نیز عالی جواب داد.

به گزارش ناظم نیوز، معمولا تست‌ها در مورد تغییر پست فوتبالیست‌ها جواب نمی دهد و به این ترتیب، رایج است که پس از یک آزمون و خطا، مربیان زیر سوال قرار بگیرند. با این حال، به نظر می رسد آنچلوتی و آزمایش‌های او استثنا هستند.
سرمربی ایتالیایی در بسیاری موارد به دلیل شرایط تیم و مصدومیت‌ها، از خلاقیت برای قرار دادن بازیکنان متفاوت در پست‌های مختلف استفاده کرده و در بیشتر این موارد، کاملا موفق بوده است. آخرین آزمون و خطای او، استفاده از شوآمنی به عنوان مدافع بود.
غایبینی چون ادر میلیتائو، آلابا و ناچو باعث شد تا کارلتو برای همراهی با رودیگر در دفاع از هافبک فرانسوی استفاده کند و این بازیکن سابق موناکو با موفقیت عمل کرد.
شوآمنی در بازی مقابل اوساسونا با یک آزمایش سخت روبرو شد. او از یک موقعیت کاملاً جدید شروع کرد، اما در زمین بازی به نظر نمی‌رسید او یک مدافع نباشد. این ستاره فرانسوی انگار یک مدافع میانی تخصصی و عالی بود و از دقیقه اول، احساس امنیت و احساس برتری را به تیم القا کرد. در بازی‌های هوایی بسیار خوب بود و تکل های موفقی هم زد.
آمار نیز این موضوع را تأیید می‌کند. اورلین 2 پاس کلیدی داد و 8 پاس از 11 پاس بلند او موفق بود، که یکی از آن‌ها توپ عالی به وینیسیوس بود که زمینه ساز گل چهارم بازی شد. علاوه بر این، آمارهای دفاعی او هم جالب بود. او دو تکل موفق داشت، دو بار توپگیری کرد و 6 دوئل موفق نیز داشت. بدون شک، این یک بازی عالی برای شوامنی و یک آزمایش موفق از سوی کارلتو بود.
آزمایش‌های دیگر کارلو آنچلوتی
همانطور که گفتیم، این اولین بار نیست که آنچلوتی مجبور شده است بازیکنان را خارج از موقعیت طبیعی‌شان قرار دهد. جالب‌ترین آن‌ها در یک سال اخیر، استفاده از کاماوینگا در پست دفاع چپ بود. بازیکن فرانسوی در فصل گذشته در بسیاری از بازی‌ها در دفاع چپ بازی کرد و در بازی‌های خیرونا و ناپولی نیز او بار دیگر به سمت چپ رفت. اگرچه پست طبیعی او مرکز میدان است، اما بهترین عملکرد او در پست دفاعی بوده است. به همین دلیل در بازی‌های بزرگ، سرمربی ایتالیایی ترجیح می‌دهد او را در این پست قرار دهد.
فدریکو والورده نیز در فصل گذشته در بسیاری از بازی‌ها پست خود را تغییر داد. فصل قبل اغلب او به عنوان یک وینگر کاذب شروع به بازی می‌کرد و این باعث شد تا یکی از برترین گلزنان تیم با 13 گل شود.
در آخر، کارلتو ترجیح داده جود بلینگام را به عنوان مهاجم کاذب در بازی‌ها استفاده می‌کند و او توانسته تا به اینجای فصل 10 گل در 10 بازی بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا