کشتی و وزنه برداریورزش

حواشی عجیب و غریب انتخابات کمیسیون‌های وزنه‌برداری

ناظم نیوز: انتحابات کمیسیون های فدراسیون وزنه‌برداری با حواشی زیادی همراه شده که دبیر مجمع پاسخگوی حواشی ‌و شائبه ها شد.

به گزارش ناظم نیوز، انتخابات کمیسیون های داوران، ورزشکاران و مربیان وزنه‌برداری برای حضور در مجمع انتخاباتی برگزار شد اما این انتخابات چندان هم بدون حرف و حدیث نبوده است. یکی از شائبه‌های مطرح شده، این است که کد ملی برخی رای دهنده ها هنگام ورود به سامانه، مورد پذیرش قرار نمی‌گرفت و از سوی فدراسیون خواسته شده کد ملی صحیح خود را اعلام کنند و سپس با گرفتن کدی که به گوشی تلفن فرد رای دهنده ارسال می شد، بجای او رای داده اند. مورد دیگر این است که برخی افراد نزدیک به فدراسیون بر خلاف قانون به صورت غیر حضوری ثبت نام کرده اند. همچنین خیلی افراد به دلیل ایراد داشتن کد ملی موفق نشدند، رای بدهند.

*بجای هیچ کسی رای نداده‌ایم چون تخلف است
حسین مقامی سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری در مورد این حرف و حدیث هایی مطرح شده در مورد انتخابات کمیسیون های فدراسیون وزنه برداری گفت: کسی که این حرف ها را زده است، ۱۰۰ درصد دروغ می گوید. هر کسی می‌توانست راحت با کد ملی خود وارد سامانه شود. در واقع کد ملی فرد به عنوان نام کاربری و شماره تلفنش به عنوان رمز عبور بود و یک کد به گوشی فرد ارسال می شد که با وارد کردن آن کد، صفحه برای شرکت در انتخابات باز می شد.
او در مورد اینکه گفته می شود که فدراسیون از برخی رای دهنده ها خواسته است کد ارسالی به تلفن های همراهشان را بخوانند و نام کاندیدایی که می خواهند رای بدهند را نیز اعلام کنند تا برایشان رای را ثبت کنند، تصریح کرد: زمان رای گیری من، بازرس فدراسیون، مسئول کمیته حقوقی فدراسیون و نماینده امور مجامع وزارت ورزش حضور داشتیم و اگر این اتفاق می‌افتاد، تخلف محسوب می شد. اگر هر کدام از این افراد نبودند و من تنها بودم باز هم نمی گذاشتم این اتفاق رخ دهد. کسانی که این حرف را زده اند یا دروغ گفته اند یا شیطنت کرده اند.
مقامی در پاسخ به این پرسش که یعنی در فدراسیون بجای هیچ فردی رای داده نشده است: گفت: هیچ کسی. من برای تنها کسی که رای دادم، خودم بودم. حتی یک نفر از کسانی که در یکی از هیات های استانی فعالیت می کند، روز رای گیری در فدراسیون بود و وقتی از من خواست که انتخابات را برایش انجام بدهم، فقط راهنمایی کردم که پشت سیستم من بنشیند و خودش انجام دهد. ما بی تجربه نیستیم که بخواهیم این کار را انجام دهیم و بعد هم مسئله ساز شود.

*ایراد به کد ملی در انتخابات وجود داشته است
دبیر فدراسیون در در پاسخ به این پرسش که آیا کسی با فدراسیون تماس گرفته بود مبنی براینکه کد ملی اش مشکل دارد و برای رای دادن نمی تواند وارد سامانه شود؟ گفت: بله، این مورد وجود داشته است. ما این مورد را از قبل با پشتیبانی سامانه هماهنگ کرده بودیم و به هیات‌های استانی هم اطلاع داده بودیم که شماره دبیرخانه در روز رای گیری از حالت فکس در آمده و اگر کسی برای ورود به سامانه به مشکل برخورده است با شماره دبیرخانه تماس بگیرد، تا مشکلش بررسی و حل شود. حتی من شنیدم برخی‌ها می‌گویند، کد ملی را که وارد می کنند، سامانه نمی پذیرد و افرادی که پیگیر حل مشکل رای دهنده ها بودند، کد ملی صحیح را از فرد خواستند و پس از مطابقت آن با کد ملی که قبلا اعلام کرده بودند، متوجه شدند، یک یا دو رقم از کدملی ها به طور صحیح وارد نشده است و پس از تصحیح کد ملی، مشکل حل شد.
*چرا کدهای ملی ایراد داشته اند؟
سرپرست دبیری فدراسیون در پاسخ به این پرسش که چرا قبل از انتخابات، کد ملی رای دهنده ها بررسی نشده است تا افراد به مشکل برنخورند؟ گفت: فرم هایی را در اختیار هیات های استانی قرار دادیم و از آنها خواستیم که به افرادی که واجد شرایط رای دهی هستند، بدهند تا کامل کنند و پس از امضا دوباره به ما تحویل دهند. خودشان کد ملی و شماره تلفن را وارد کرده بودند. ما حتی این مسئله را هم داشتیم که برخی هیات‌ها این فرم ها را ضمیمه معرفی نامه خود کرده بودند و پس از بررسی متوجه شدیم که کد ملی فرد معرفی شده در نامه هیات و با آنچه خود فرد در فرم نوشته است، مطابقت ندارد و پس از پیگیری، کد ملی را تصحیح کردیم.

*کسی نبوده که مدارک بدهد اما ثبت نامش نکرده باشیم
او در مورد اینکه تعداد نفراتی که در انتخابات کمیسیون ها کاندیدا شدند، دقیقا همان نفراتی بودند که ثبت نام هم کرده بودند؟ بیان کرد: هر کسی که ثبت نام کرد و مدارکش را به صورت کامل به ما تحویل داد، در بین کاندیداها وجود داشت. یکی، دو نفر بودند که ثبت نام کردند اما مدارکی به ما تحویل ندادند.
مقامی در مورد اینکه نبود برخی نام ها در انتخابات کمیسیون ها کمی تعجب برانگیز بود به ویژه در کمیسیون ورزشکاران و گفته می‌شود که آنها متوجه اطلاع رسانی برای شرکت در انتخابات نشده‌اند، تاکید کرد: قاطعانه بگویم که هر کسی که اسمش نبوده است یا ثبت نام نکرده و یا کوتاهی از خودش بوده و مدارک را نداده است. هیچ کسی نبوده که مدارک را تحویل بدهد اما ما ثبت نامش نکرده باشیم و برای ما هیچ فرقی ندارد که چه کسی ثبت نام کند.

*اعتراض دارند چرا حسین توکلی و کوروش باقری هستند
سرپرست دبیری فدراسیون با اشاره به اعتراض نسبت به کاندیداتوری افراد صاحب پست در فدراسیون، تصریح کرد: این اعتراض را هم شنیدم که می‌گفتند چرا سرمربی و مربی تیم‌های ملی یا مدیر تیم‌های ملی در انتخابات شرکت کرده‌اند و سه نفر را اسم بردند که چرا آنها ثبت نام نکردند. پاسخ من این بود که از خودشان بپرسند چرا ثبت نام نکرده‌اند و من که نباید پاسخ بدهم. همیشه در اعتراض ها می گویند چرا افراد شاخص ثبت نام نکرده اند اما اینجا اعتراض می کنند چرا افراد صاحب نظر ثبت نام کرده اند. جای تاسف دارد که اعتراض می کنند نفراتی چون کوروش باقری، حسین توکلی و بهمن زارع ثبت نام کرده اند. در زمان فدراسیون علی مرادی اعتراض می‌کردند که این افراد کجا هستند و الان اعتراض می‌کنند که چرا این افراد حضور دارند. اگر این افراد نبودند و افراد بدون رزومه حضور داشتند، جای اعتراض داشت.

*نحوه اطلاع رسانی برای حضور در انتخابات
او ادامه داد: یک نفر اعتراض کرده بود که آدرس سایت فدراسیون را نداشتم. این سوال را دارم که اگر کسی بخواهد برای کنکور ثبت نام کند، سازمان سنجش آدرس سایت را در خانه به طرف تحویل می‌دهد؟یک خانم از مشهد توانسته بیاید، ثبت نام کند اما کسی که در تهران بغل گوش ما بود ثبت نام کرده و اکنون معترض است که شرایط ثبت نام سخت بوده است. دستورالعمل می گوید از طریق سایت فدراسیون، نامه به استان ها و اتوماسیون و یکی از شبکه های پیام رسان اطلاع رسانی انجام شود. با این حال چون خودم حساس بودم، ساعت هفت و نیم صبح روز رای گیری از طریق یک سامانه پیامکی به ۳۸۰ نفر کاندیدا و رای دهنده اطلاع رسانی کردیم که از ساعت ۹ تا ۱۶ وارد سامانه شوند و در انتخابات شرکت کنند. وزارت ورزش هم اعلام کرد که نیاز به این کار نبوده و انجام دستورالعمل کافی بوده است. زمان رای گیری را به هفت ساعت افزایش دادیم تا اگر کسی می‌خواهد در انتخابات شرکت کند باز هم فرصت داشته باشد. همچنین ساعت ۳ بعد از ظهر هم دوباره یک اطلاع رسانی از طریق سامانه پیامکی انجام دادیم و یاد آوری کردیم که در انتخابات رای دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا