کشتی و وزنه برداریورزش

آسمان فدراسیون جهانی وزنه برداری همچنان ابری است!

فدراسیون جهانی وزنه برداری همچنان سعی دارد با اعلام و اجرای برنامه‌های قاطع برای اصلاح اساسنامه، گام مثبتی در جهت بقا در جمع رشته‌های المپیکی بر دارد و از بحران کنونی بیرون آید.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، فدراسیون جهانی وزنه برداری در دو سال گذشته، روزهای پر فراز و نشیبی را طی کرده اما با وجود تلاش متولیان این نهاد بین المللی هنوز به سکون و آرامش نرسیده است.

از بحران دوپینگ و اتهامات مالی و اداری در ساختار مدیریت سنتی فدراسیون جهانی گرفته تا تهدید کمیته بین المللی المپیک مبنی بر حذف این رشته از بازی‌های المپیک، هر روز فشار بیشتری بر متولیان این ورزش پرحاشیه وارد می‌آید. یکی از همین مسائل، تعویق سریالی مجمع انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری است که قرار بود تا پایان آذرماه برگزار شود اما به خاطر شرایط خاص و سختگیری‌های کمیته بین المللی المپیک باز هم به تعویق افتاد.

هر چند فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به تازگی تاریخ قطعی برگزاری انتخابات را اعلام کرده، اما هنوز مشخص نیست خروجی این نشست می‌تواند به جلب نظر IOC و بقا در المپیک کمک کند یا خیر؟

به هر حال کنگره عمومی فدراسیون جهانی وزنه برداری برای تعیین زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون به تازگی تشکیل و در نهایت تاریخ نهایی انتخابات مشخص و اعلام شد. بر این اساس انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری در روزهای ۴و ۵ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود که ۶۹ کشور به صورت حضوری و ۳۲ کشور بصورت آنلاین در آن شرکت دارند. نشستی سرنوشت ساز که تاکنون چندین بار به تعویق افتاده و فدراسیون جهانی را بیش از پیش در بحران فرو برده است.

البته کنگره فوق العاده فدراسیون جهانی نیز روز ۱۰ بهمن برگزار خواهد شد که دستور کار کنگره مربوط به اصلاحات اساسنامه با هدف تسریع روند انتخابات خواهد بود. فراخوان برای نامزدی کاندیداها نیز روز ۱۱ اسفند تعیین شده و آخرین مهلت برای بررسی صلاحیت این افراد روز ۱۰ اردیبهشت خواهد بود.

یکی از معیارهای کمیته بین المللی المپیک، اصلاحات و تغییر فرهنگ در این رشته است که فدراسیون جهانی وزنه برداری این اصلاحات را از ابتدای سال ۲۰۲۱ آغاز کرده و وعده داده تا نظر IOC را در این زمینه جلب خواهد کرد.

با وجود تمام این تلاش‌ها، آسمان فدراسیون جهانی وزنه برداری تا برپایی این نشست و جلب نظر کمیته بین المللی المپیک همچنان ابری است و فعلاً هیچ تضمینی وجود ندارد که این رشته می‌تواند همچون گذشته در جمع رشته‌های المپیکی ماندگار باشد یا خیر؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا